Alla inlägg den 7 december 2008

Av Elisabeth Björkman - 7 december 2008 14:22

Nu har matte fått hjälp med att trixa hit två filmsnuttar.


Här busar vi runt på ängarna. Jag tycker egentligen om att springa fort, fort, men Selda är ju mycket äldre än mig så hon hänger inte med om jag gasar i väg för fort. Då får ju inte jag heller leka så jag har insett att det gäller att hålla lagom tempo och låtsas att hon hinner i fatt mig:)

Av Elisabeth Björkman - 7 december 2008 14:00

Har fått mig en rejäl genomkörare idag. Först fick jag sitta i bilen och vänta medans matte gick ett långspår åt mig. Sedan tränade vi lydnad i 45 min. Passade på att chocka matte idag. Jag gnällde under träningen, var så laddad och förväntansfull. Har aldrig hänt tidigare sade matte och passade på att utnyttja tillfället och bara belöna när jag gjorde precis rätt. Slarvade lite då och då, men då blev det inget godis och jag fick anstränga mig lite mer. Både jag och matte var nöjda efter passet.

Sedan gick vi spåret, missade första apporten annars gick det kanonbra. Därefter strosade vi runt i skogen på måfå och knatade runt 3 km slingan vid Ågesta. Hann med ett litet minipass lydnad på tillbakavägen också.

Efter 3 timmars aktiviering har jag sjunkit ihop hemma i min bädd och snarkar gott. Orkade inte ens leka med husse när han ville busa mig. Matte nöjd - och jag också.


Här en liten film till från igår.

Av Elisabeth Björkman - 7 december 2008 09:49

Nu ska vi ut på promenad och matte har utlovat både spår och lydnadspass idag. Hon tycker jag verkar uttråkad, det blir ju mest promenader nu för tiden..


Hur som helst, i helgen har jag haft tjejbesök. Matte filmade med kameran när vi lekte tillsammans. Hon tänkte hon skulle lägga ut en filmen här sedan, men hon behöver hjälp. Vi får se om hon kan få husse att hjälpa till ikväll.


Så länge får ni hålla till godo med en bild. Det är Selda som har bott hos oss fredag/lördag då hennes matte var ute på äventyr. Selda ville inte gå ut när det regnar,  det spelar väl ingen roll vad det är för väder? Men Selda höll fast vid att det är trivsammre att ligga inne så länge det regnar.  Matte trodde hon var sjuk föst...  Fast det finns ju fler som inte gillar regn, ingen nämnd, ingen dömd:)



 Selda lade beslag på min bädd och generös som jag är lät jag henne sova där. Själv trängde jag ihop mig på Seldas bädd så gott det gick, fick nästan plats i alla fall. (Eller var det så att jag lade beslag på Seldas bädd först undrar matte?)









Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards