Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Mumsfilibabba!

Av Elisabeth Björkman - 19 december 2009 20:18

Här en bild på dagens middag, helt nykokta kroppkakor. De ser kanske inte så jättegoda ut, men det här är nog bland det godaste matte vet. Extra gott med lite lingonsylt och smält smör till. 3 tim pulsande i snö och 45 min snöskottning måste ju kompenseras med lite kalorier, det vore ju för hemskt om hon skulle tappa ett kilo eller två.Trots att kroppkakor är en favoriträtt var det väldigt länge sedan det lagades senast. Jag har dock inte fått smaka, räckte inte påstår hon. Receptet gjort för 12 personer, bara undrar hur räknar de då? Det blev 15 st kroppkakor, räknar de barnportioner i recepten?? Matte ville ha tillräckligt många för att det skulle räcka både till lunch imorgon och matlåda på måndag. Trodde hon ja..

  


Husse och grabbarna är på bio och vi andra har varit på promenad runt sjön. Behövde inte ens använda pannlampan, det var tillräckligt ljust ändå. Nice!

Vill inte klaga nu när snön äntligen har kommit, men räcker det inte nu??

Efter promenaden skottade matte hela uppfarten, det var för ca 1,5 tim sedan. Det syns inte nu!! Bara att börja om med skottandet i morgon bitti igen. Fast husse kanske har lust att skotta igen? (han skottade både igår och i förrgår).



 
 
Fru Dollar

Fru Dollar

19 december 2009 21:01

ÅÅÅHhhhhhhhhhh,,,,det är nu jag inser hur mycket jag saknar min mormor...........
Kroppkakor.....bland det absolut bästa jag vet........
När ska jag komma????
Har försökt göra själv en gång, och aldrig mer (tror jag) blev tuggummi av hela skiten........
Avundsjukan hänger i luften!!!!!!

http://www.kennelmoneytalks.se

 
Giah

Giah

19 december 2009 23:58

MMMM sådanna vill min husse ha!!! och jag med!!!

Vilken lurvig inbo du har!!! Förstår att det blir BLÖTT efter all snö i hennes päls!!!
Matte som klagar på Alyzas, allt fastnar i hennes päls!!! Både snö och lera ;) Jag vet för det är jag som rullar henne i det geggiga och vita ;)
Annars är våra pälsar rätt lättskötta säger hon...Min är extremt lätt nu...KORT KORT...Hihihihi...

Jag har börjat löpa nu, så det blir fullt jobb vid jul-nyår att hålla mig och en kärlekskrank Dahro från varandra ;)
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Myrra

Myrra

20 december 2009 14:06

Mmmm, säger min mtte med! Kroppkakor - eller ännu hellre - palt - är bland det godase hon vet!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards