Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Det har sina fördelar med en inbo

Av Elisabeth Björkman - 19 december 2009 12:27

Börjar med att hälsa min inbo välkommen. Smulan, ett sött, lurvigt yrväder.

Natten har gått bra enligt matte (tror jag det, jag noterade allt att hon sov i husse och mattes säng i natt).

  


Jag har konstaterat att det finns fördelar med en inbo.

Man kan tex tävla om vem som är snabbast.

  



Man har någon att jaga..

  


Eller som kan jaga mig..

  


Man kan tacklas lite..

  


hi, hi, skrämmas lite:)

  


Leka snömonster..

  


Gömma sig i snön. Bara undrar vilken del av Smulan är det som sticker upp ur snön?? Aha, huvudet, inte så lätt att se..

  


Det finns andra fördelar också. Tex har hon haft vänligheten att ta med en mjuk gosig bädd, den måste såklart provsovas.

  


Hm, det finns vissa baksidor också enligt matte. Det här var en ny upplevelse för henne. I min päls fastnar inga snökockor. Vet ni hur mycket vatten det blir av allt det här när man kommer in i värmen? Notera att resten av pälsen ser lika dan ut:)

  


Hm, undrar om det kan finnas något lämpligt i den medföljande väskan? Matte kliar sig i huvudet och inspekterar innehållet. Efter en halv dag kan hon konstatera att en hund som kräver daglig pälsvård inte är något för henne:)

Hon hoppas hon klarar av att ta hand om Smulans päls den här veckan så hon inte är allt för tovig när husse och matte kommer och hämtar henne nästa lördag.

  



 
 
Fam Dollar

Fam Dollar

19 december 2009 16:06

Alltid lika härligt att läsa om era äventyr. Man får sig ett gott skratt.
Nä, den där luddbollen skulle jag inte stå ut med. Tycker det vansinnigt jobbigt med två småttingar som ska trimmas två gånger om året.

Ha ett riktigt mysigt jullov, när ni kommer så långt.
Ha det bäst!!

http://www.kennelmoneytalks.se

 
Kasper

Kasper

19 december 2009 16:16

Va kul du har med inbon! (Eftersom det är matte som ska klara pälsen, så behöver ju ine DU bekymra dig :)
Min matte säger att jag har väldigt mycket päls jag också, men att hon bara behöver ge sig på mig sisådär var tredje vecka eller så. Och då är det snabbt avklarat. JAG gillar det inte alls, men tydligen kunde jag ha det mycket värre.
Fast väldigt söt är hon, den där Smulan!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Bella & Puma

Bella & Puma

19 december 2009 16:27

Hej Sacco!
Vi vet hur det är med luddbollar. Våran kusin är en luddboll & vi älskar att nagga i hennes päls. Tyvärr uppskattar hon inte det & hon är så liten så vi får inte tacklas. Du skulle vart med oss i skidbacken idag.. Där kan man springa som tusan.
Kram från brudarna Wahlström

http://www.wahlstrom.dinstudio.se

 
affe

affe

19 december 2009 17:40

Fina bilder på Er blogg som vanligt, jag och min husse och matte önskar Er alla en God Jul och Gott Nytt År!
Nospuss Affe

http://www.123minsida.se/affe

 
Myrra

Myrra

20 december 2009 14:04

Precis så där gillar jag att leka - jagning är det roligaste jag vet! Tyvärr leker inte Tindra på det viset. Hon leker ju knappt alls den tråkisen.
Nä, några hårbollar är inget för matte heller. Alldeles för jobbigt - men söt är hon, din inbo!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards