Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Tråkväder

Av Elisabeth Björkman - 5 december 2009 10:55

Bara undrar är det något som förbjuder solen att titta fram så här års? Det skulle verkligen lätta upp tillvaron om den ville vara lite olydig..


Hur som helst så har jag varit på morgonrunda med matte. Siktet var inställt på att ta en promenad över golfbanan och vidare ner till klubben och busa lite på agilitybanan och kanske träna lite lydnad. Tyvärr var golfarna redan i farten (aktivt släkte de där golfarna) så det fick bli en tur runt Ågestasjön istället (tjoho, jag slapp lydnadspasset). Stannade till och gav en av hästarna en morgonpuss. Matte säger att mulen är det mjukaste och goaste som finns. Tja, har inte så mycket att invända mot det.
Trots att kl är 09.00 så går det inte att fota utan blixt, går knappt att fota alls nu, trist..

  


Vi gick vidare och här var det tänkt att vi skulle passera. Precis som golfbanan var även gångvägen occuperad, fast denna gång av ett stort gäng kossor. Matte bestämde att vi inte skulle utmana ödet och ta oss igenom hela skocken så vi fick ta en omväg. Klokt beslut tycker jag som inte heller ville beblanda mig på alltför nära håll med dessa monster.

  


Vi passerade ett litet skjul och där fanns fler kossor. Matte bedömde dock att vi kunde passera utan risk. Hon är klok min matte!

  


Hittade en pinne att lattja med men mitt i leken hörde jag en massa stoj från några hundar en bit bort. Blev så klart nyfiken. Matte blev dock inte lika nyfiken, man vet aldrig vad som kan hända när man möter lösa hundar på språng. Jag gillar ju inte när andra kommer uppspringande för snabbt. Råkade ut för det häromveckan när jag var ute på promenad. Morrade såklart till i förebyggande syfte vilket inte var så poppis så den lösa tiken blev surare än surast och försökte attackera och bita mig. Tur att jag hade husse med som försvarade mig.

  


När vi kom fram till ängarna fick jag fullt sjå med att leta rätt på bollen som matte har noja på att gömma. Inte för att jag inte hittar den men det är ett djäkla sjå att se till att bollen kommer med hem.

  





 
 
Fam Dollar

Fam Dollar

5 december 2009 22:47

nä, de går ju inte att byta bort vår älskade brasa........
Men vi har en trasig matberedare,,,,,,,,,,
bytes gärna mot erat matsalsbord.........
Eller möjligtvis en Jack Russell kanske vore något för Sacco?????????????

http://www.kennelmoneytalks.se

 
Bella Wahlström

Bella Wahlström

6 december 2009 11:29

Hej Sacco
Jag älskar också att pussa på hästarna. Skulle gärna leka lite med dom om jag fick för min matte. Kossor njae litar inte riktigt på dom heller smart att ta en omväg, deras näsor är slemmiga. Jag har faktiskt hälsat på dom:-) Nu har jag avancerat till soffan som är förbjuden & vilar efter spårandet.

http://www.wahlstrom.dinstudio.se

 
Sigge

Sigge

6 december 2009 20:41

MEN FÖR H-LVETE SACCO!!!!!!!!!!
Är du inte riktigt klok!!!!!!!!!!!!!!!!
Pussa på ett hästmonster!!!!!
Är du trött på hundliveet????????
Har hört att det finns bra hundpsykologer, en sån kan säkert ge dej livslusten tillbaka.
Du kunde ha slutat som monstermat!!!!!
Tur att du i alla fall unvek komonstren.
Visst ska du få min autograf vid tillfälle.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
 Tim med flock

Tim med flock

6 december 2009 21:49

Klokt beslut att hålla sig borta från kossorna tycker både jag och matte... vi har ju blivit jagade när vi passerade igenom en hage... hästar gillar vi dock!

Hoppas ni haft en mysig 2:a advent!

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper

Kasper

6 december 2009 21:51

Kulig promenad där du mötte många märkliga kompisar. ha aldrig pussat nån häst, men jg har TITTAT på några stycken, ganska nära.
Bra att din matte ser skillnad på kossor och kossor. :)
Ha en skön advent!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

7 december 2009 21:57

Oj så många kossor det såg ut att vara i flocken! Våran matte hade vägrat totalt att gå där. Hon är en riktig fegis.
Hoppas du hittade din boll innan ni gick hemåt ;-)
Julpussar från Molly & Moa

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Giah

Giah

7 december 2009 22:46

Haloj!!! Va många kossor!!! Att dom fortfarande är ute, trodde dom höll till inomhus den här årstiden...

Va skoj att du fick pussa på hästen...Det får inte jag :(
Försöker ta mig fram till alla hästar jag ser men matte brukar hålla för hårt i kopplet!!!

Nu har Azca oxå flyttat så bara Alyza är kvar här hemma nu.
ganska lugnt med andra ord ;)
Fast matte kommer nog att ha massor av jobb innan lilltösen är vuxen!!! Fler grå strån;) blir det nog oxå...Hon brås ju på mig ;)

Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Myrra

Myrra

10 december 2009 21:05

Jag tycker nog ni gjorde rätt i att vara lite försiktiga gällande de där kossorna. Nog för att vi har kotränat så pass mycket, matte och jag i somras, att jag inte längre blir helt panikslagen när jag ser dom utan törs passera ganska lugnt numera - men för jösse namn - man kan aldrig vara HELT säker!!!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Fam Dollar

11 december 2009 23:43

Tycker ju självklart inte att min trasiga matberedare inte kan jämföras med erat underbara bord,,,,,,,,,,,,,om nu någon tyckt att jämförelserna varit ok.

 
Sigge

Sigge

12 december 2009 19:20

Du Sacco jag bor 11 mil SÖDER om Fjollträsk!
Men onödig is är det gott om och just nu kommer det en massa snö också!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards