Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Backträning och Alzheimers light

Av Elisabeth Björkman - 22 mars 2009 11:34

Undrar om det är något speciellt med just den 22 mars. Noterade att jag just denna dag även förra året utsattes för backträning. Det måste vara att våren är på gång och matte tycker att det är dags att lägga i en extra träningsväxel. Nästa år den 22 mars ska jag passa mig noga och kanske föreslå en långpromenad i skogen med både husse och matte istället.


Strosade runt på golfbanan på morgonen och njöt av utsikten...


..då matte fick syn på ett sandtag och genast fick massa konstiga ideér.
Phu, så jobbigt..


 Lite lättare nerför.. ok, jag erkänner, det är kul..


Efter golfrundan fick jag gå ett spår igen, sedan tränade vi lite hundmöten med Petras kursgäng innan det var dags att åka hem igen.


Jo, angående mitt koppel.. istället för att försvinna så har de förökat sig. Märkligt, eller hur? Det beror på en sjukdom som matte har drabbats av säger hon.

Efter att matte hade surat några dagar så hittade hon ett flexikoppel på Ica - till fyndpriset 95:, samma märke som  i djuraffären fast där kostar det nog det tredubbla. Antingen tog de fel betalt, för kopplet var inte prismärkt och inte heller prissatt i kassasystemet, eller så har djuraffärerna hutlösa avanser på sina varor.


Hur som helst, när husse städade bilen igår så kom mitt "borttappade" koppel fram. Matte hade inte tappat det under promenaden som hon trodde utan tankspritt slängt in det i bilen. Matte blev så klart jätteglad, men gladast var absolut husse, som brukar vara den som är tankspridd och ständigt får ta emot gliringar för sin tankspriddhet. Nu fick han en chans att ge igen med samma mynt och matte lär bli påminnd en lång tid framöver att det minsann finns fler än husse som lider av alzheimers light.  Han fick matte att lova vara snäll i en hel vecka, undrar hur det ska gå?





 
 
Anders & Jo-Jo

Anders & Jo-Jo

22 mars 2009 17:06

Jag tror nog att det är djuraffärerna som tar hutlösa priser för sina varor. I alla fall brukar det ju vara så. Kvalitén kanske är något bättre, men inte tre gånger bättre som motsvarar prisskillnaden.. VAd skönt det måste kännas att det bara var Alzheimers och inte kopplet som var borta..;)

http://andersdahl.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

22 mars 2009 18:42

Som vanligt fullt program hela helgen ser jag! Spåra tycker jag också är kul. Matte brukar lägga ut spår i min skog men det blir mest på sommaren. Här är det fortfarande väldigt mycket snö kvar.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

affe

22 mars 2009 18:50

Min matte välkomnar Din matte i Alzheimersgänget!Själv har jag varit på kurs idag, det går framåt säger matte!Hoppas vi ses framöver, kanske på aktivitetspromenad! Nospussar Affe

 
 Anna med flock

Anna med flock

22 mars 2009 19:45

Ja säg den som inte lider av dåligt mine ibland...hör inte det till när man har hund? Bra att flexit komm tillrätta i alla fall. Härligt ni ser ut att ha det, vi har haft snöslasknederbörd idag :(

http://timsevimse.blogg.se

 
Giah med matte

Giah med matte

22 mars 2009 20:43

Hej på dig Sacco Snyggt namn säger matte hennes första belgare hette oxå det men stavade med Z först...Hon har även haft en schäfer(Bamse) och en blandras(King)...Lite roligt att dina bröder heter det :)...

http://www.belgarhuset.com

 
Giah med matte

Giah med matte

22 mars 2009 20:54

Skulle skriva mer men det skickades iväg???
Nåja jag tycker du verkar vara en trevlig kille så visst skulle vi kunna ha en date :) om du vill...Får väl följa med i vad du har för dig i fortsättningen här på bloggen i alla fall...Blir ju avundsjuk när jag ser att du spårar...VILL JU JAG MED!!! Men matte har inte lagt något spår på LÄÄÄNGE...SUCK...
Visst är dom konstiga som tjoar så vid grejerna dom lagt i spåret!!! Brukar visa matte, men är inte så intresserad jag heller är ju MYCKET ROLIGARE att nosa vidare :)
Måste få matte att fatta att det är dags att träna igen...
Fast det är rätt kul att vara ute i skogen med Dahro eller Sigge som sällskap med!!!
Sigge ÄR värdsbäst på att hitta fynd och spagropar!!!
Nospuss från Giah.

http://www.belgarhuset.com

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

23 mars 2009 15:50

haha jag håller tummarna för att matte klarar att va snäll i en vecka...det var ju faktiskt lite kul;) hihi, då har du i reserv nästa gång ni tappar bort;)ha det fiiin, ...föressten ni HAR det fint ser jag..GRÖNT!!!! lite avis e jag allt på er brist på snö!kramen

http://juniocola.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

23 mars 2009 18:55

haha tyyyypiskt, det där med däcken;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

25 mars 2009 14:01

Va bra att ni hittade kopplet + att du fick en helt ny =)... Denna alzhimers tror jag alla mattar och hussar har =D, fast matte brukar säga att hon har Light de Luxe.

http://gaztons.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards