Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Elisabeth Björkman - 16 mars 2009 22:20

Ibland blir matte så dj... arg på sig själv. Vi tog en tur längs motionsspåret tidigare ikväll. När vi kom fram till snögubben så passade matte på att fota den. Det var då det hände. Mitt nya fina flexikoppel som matte lite halvslarvigt hade stoppat ner i fickan måste ha ramlat ur när hon stod på knä och fotade. Det märkte matte först när vi hade kommit hem och skulle plocka ut det ur bilen.

Skitsur över sin egen dumhet var hon på väg att åka tillbaka, men husse var jättesnäll och erbjöd sig att ta ett nytt varv på slingan med mig. Dock utan att hitta något koppel. Självklart hände det här precis mitt på så man måste gå hela varvet runt. Jag blev så klart jätteglad över den dubbla kvällspromenaden, men matte är fortfarande sne och grämer sig över det förlorade kopplet. Varför hade hon inte skrivit tel nr på det?  Varför fota snögubben?? Varför kopplade hon mig inte när vi fick hundmöte? Varför lät hon mig gå lös HELA promenaden? Brukar alltid bli kopplad sista biten och vid hundmöten, men inte idag inte. Då hade hon upptäckt att kopplet var borta och kunnat gå tillbaka direkt. Ja, ja det är någon mening med allt som händer även om hon inte för sitt liv kan förstå vad det är för mening med detta. Hur som helst så är någon hundägare numera lycklig ägare till ett nytt, schysst flexikoppel - MITT!!!  Blääääää!!!


Hur som helst, här är snögubben..


Pussade lite till på den idag och då ramlade den omkull. Snart är den ett minne blott.. precis som mitt flexikoppel...


Har hunnit runt till en del bloggar ikväll, men det tar lite tid att läsa ikapp när man inte har haft tid att uppdatera sig på ett bra tag. Vi fortsätter att läsa era bloggar imorgon.. Nu måste vi gå och sova så vi orkar upp i morgon.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards