Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Gjort lite allt möjligt

Av Elisabeth Björkman - 16 augusti 2008 15:32

Det blir lite glest mellan bloggningarna nu för tiden, men ska försöka uppdatera en gång i veckan i alla fall.


Nu har matte också börjat jobba så nu får jag gå hela dagarna på nya dagiset.  Har vaktat personalens kök den här veckan. Trivs rätt bra med det, det är lugnt och jag har uppsyn över nästan hela lokalen och viktigast av allt, uppsyn över entrédörren så jag ser när matte kommer på eftermiddagen.

På måndag kommer det fler hundar och även någon schäfertikskorsning också. Då är det tänkt att jag ska introduceras i gruppen. Återkommer med rapport om hur det går.


Besökte veterinären i onsdags också. Mina ögondroppar är nästan slut och jag skulle inte få några nya om jag inte kom dit för en årskoll först. Hade ingen lust att besöka veterinären, skälvde som ett asplöv säger matte. Veterinären tittade lite i ögonen och klämde och kände på mig. Inget som var obehagligt eller gjorde ont, men jag hade väldigt bråttom därifrån.


Idag är husse och fiskar så matte och jag har roat oss tillsammans med Petra , Tjejen och Arrak.


Träffades på Haninge BK. Petra hade redan hunnit gå ett spår åt mig så efer att matte hade lagt ett spår till Arrak så var det dags för mig. Matte har anmält oss till två apeller i september så då är det bäst att träna.


Aha, selen och spårlinan, då vet jag att det är skojiga grejer på gång. 


Kan knappt bärga mig. Jag vädrar och försöker fånga upp spåret på håll. Tycker matte ska skynda sig så vi kommer iväg någon gång. Matte är av annan åsikt och jag får sitta still och vänta på kommando tills hon tycker att det är dags. Orättvist..


Full fart i spåret.. (ser ni oss, jag i högerkanten och matte i vänsterkanten).

Det dök upp ett hästekipage på ridtur  i mitt spår också, men jag hade inte tid att stanna och titta, hade ju viktigare saker för mig.


Så är det de där tråkiga apporterna i spåret som matte tycker jag skall stanna och visa henne. Förstår inte vad det skall vara bra för. Får köttbullar eller annat smaskens om jag stannar, men spåra är roligare än att äta så jag låter dem helst vara.


På väg tillbaka till bilen efter spårningen passerade vi Agilitybanan så då passade jag på att öva upp balansen.


Provade stegen också. Det gäller att inte ha för bråttom på vägen ner. Här krävs lite mer övning. Jag har bara provat den här någon enstaka gång tidigare.

Sedan fick Arrak spåra. Matte säger att jag borde lära mig av honom trots att han är yngre. Han stannar minsann snällt vid apporterna och äter köttbullar.Jag låtsas att jag inte hörde det där, det är ju spåret som är viktigt, inte apporterna.


Tjejen är också duktig på att stanna vid apportern säger matte och spänner blicken i mig. Hörde inte det där heller..


Petra och Tjejen, vi passar på att tacka för en trevlig dag!


Efter spårningen blev lite lydnadsträning.

Här tränar vi rutan som jag ska kunna när jag ska starta lydnasklass 2 så småningom.


Sedan tränade vi inkallning med störning. Här är det inkallning på samma sträcka som Tjejen så vi möter varandra. Skulle bra gärna vilja stanna och leka när vi möts, men vi nöjer oss med att titta och springer snällt till våra mattar. Kul med lite omväxling istället för den vanlig inkallningen.



 Efter lydnadsträningen blev det en kortare skogspromenad med Tjejen och Arrak. Fick stanna och simma lite när vi passerade sjön som ligger i närheten av klubben.


Väl hemma hjälpte jag matte med att inspektera en nedfallen gren på tomten. Det får nog bli morgondagens aktivitet att ta hand om den. Nu ska jag sova och ta igen mig.















 
 
Petra, Tjen och Arrak

Petra, Tjen och Arrak

16 augusti 2008 16:33

Vi tackar för en trevlig fm!

http://www.vhshundagarutbildningochfriskvard.se

 
Sigge

Sigge

16 augusti 2008 20:16

Det verkar vara full fart på dej.
Men du, köttbullar tackar man aldrig nej till!
För såna kan man ju göra (nästan) vad som helst

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
 Tim

Tim

16 augusti 2008 22:07

Du verkar ha fullt upp med massa rolig träning. Kul att du är anmäld till appellen i september, då har ni nåt att sträva imot.

http://timsevimse.blogg.se

 
camilla

camilla

16 augusti 2008 22:47

appellen...i september...det är ju snart!!!
Vad duktiga ni är.
Jag kommer inte till skott med nån appell anmälan. Fy på mig men jag blir nervös bara jag tänker på det...Heh!

http://www.bentleypojken.se

 
Kasper

Kasper

17 augusti 2008 01:40

Vad himla duktiga ni är! Verkar ganska kul det där med dagis, tycker jag. Men såna finns väl inte här ute i skogen hos mig. Får väl nöja mig med matte och katterna... Och så lite andra kompisar ibland. :-)
Kul att du skrev i min gästbok! Jag har svarat dig där, för nu är vi tillbaks vid datorn igen, jag och matte.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ingen bild

malte o snoken

17 augusti 2008 11:17

å va skönt att höra att inte badstolen gett dig men!

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

17 augusti 2008 21:24

Vad duktiga ni är!
Hoppas det inte är något allvarligt med ditt öga? Vi kanske har missat något som hänt?
Kul att du trivs på ditt nya dagis också. Men det var ju tråkigt att det blir mindre promenader där.
Fina bilder!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

19 augusti 2008 13:02

om det är glest mellan bloggningarna kanske det betyder att ni har massa kul för er o detär inte det sämsta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards