Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Elisabeth Björkman - 23 augusti 2008 23:02

Halloj alla bloggvänner! Ska försöka titta in hos er imorgon, måste visst krypa till kojs nu. Det är tydligen bakluckeloppis på gång imorgon och matte ska upp tidigt. Jag får inte plats i bilen och får vara hemma och passa lillhussarna och vakta huset. Låter ju kul en söndag...


Har tränat en del sedan sist.
I söndags var vi med på en av Petras valpkurser. Matte tycker det är bra, det tränas mycket kontakt på valpkurser, och hon tycker jag behöver träna kontakt med störning av en massa okända hundar nära inpå. Själv tycker jag inte att jag har på valpkurs att göra, jag är ju dryga två år nu, då är man ju vuxen!

I måndags var vi på Haninge BK igen och tränade med Zebban, Whilma och Vizca. Passade på att träna budföring med Whilmas husse som jag inte känner. Jag sprang, om än tveksamt. Förstår inte varför jag skall springa till en främmande människa...

Tisdag blev lite träning på promenaden hem från dagis. Onsdag och fredag fick jag ledigt men i torsdags blev det till att åka till klubben där vi träffade Petra och Co i regnet. Affe var där med husse och matte också.

Idag, lördag, har vi varit på klubben igen för en liten miniträningstävling där vi blev kommenderade genom valfritt program efter att ha gjort en platsliggning tillsammans. Hann med både en skogspromenad och ett besök på agilitybanan innan lydnadspasset. Som sagt, det är snart tävlingsdags och vi ligger i hårdträning.. med varierande framgång säger matte.


Athena var med idag. Här med matte Camilla som är engagerad i en budföring. Jag fick också springa en budföring med Athenas matte som mottagare. Med lite hjälp av en kampleksak kunde jag övertalas till att det möjligen kunde vara värt besväret..


Tränade framförgående. Segt, segt men det står ju ett grillspett med en korvbit på därborta någonstans så jag traskar på...


Flyger över hindret och sätter mig sakta, sakta. Duger inte säger matte..

Hopp och apportering har kofficent 4 på tävling, måste bättras på..


Arrak i moment apportering, här tuggas det minsann inget säger matte och blänger på mig..


Efter lydadspasset tränade vi uppletande


Fullfart i väg att leta efter en liten spårapport som är gömd i skogen.
Jodå, jag hittade den, men tycker matte kunde lägga ut lite roligare saker.


Okej då sade matte och jag fick leta favoritbollen. Den stora. Inte särskilt svår att hitta men det ska vara kul att träna också. Och jag var ju duktig som letade rätt på spårapporten.


 Den här var ju mindre kul så jag släppte den på tillbakavägen. Var tog de vanliga sakerna vägen som jag brukar leta efter? Handskar, sadelgjordsludd och leksaker brukar det ju vara.


Tjejen var också duktig på uppletande och matte Petra bär runt på sin lilla knähund:)


På kvällen var det kalas hos Zebbeläbbig för kusin Rikard fyllde 5 år.
Kolla, Zebban slickar sig om munnen och tittar på mig. Jag är säker på att jag står på hans matsedel! Vilken tur att husse var där så jag kunde kila in huvudet mellan hans ben och ta skydd.

 


















Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards