Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Elisabeth Björkman - 31 augusti 2008 08:57

Matte älskar kantareller och vill ju så väldigt gärna hitta såna i skogen. Nu är hon en kratta på att leta kantareller och försöker därför lära mig att hjälpa till (hon pratar om Sigge och ser drömmande ut när hon tänker på stora korgar fulla av gula kantareller). Senaste veckan har matte köpt såna där små gula saker och visat mig. Vi började inomhus och sedan,  som på bilden, på gräsmattan.

Nu har hon tagit med dem ut i skogen. Jag letar snällt upp dem åt matte även i skogen men hon tror inte att jag förstår att jag skall leta upp nya likadana till henne. Klart jag fattar, det finns inga bara..  Matte vill inte tro på det. Nästa helg ska vi nog försöka ta oss ut i svampskogen och göra nya försök...


Annars har det varit en hel del promenader i veckan och täta besök på klubben. Framförgåendet börjar bli bättre, precis som apporteringen och hoppet. Inga toppbetyg, men det går åt rätt håll säger matte.
Budföringen däremot är tvärkörd. Varför ska man springa fram till någon man inte känner?? Verkar urdumt, vill inte vara med på den leken...

På lördag är det tävlingsdax...

Igår fick jag gå ett sånt där långspår igen, det gillar jag. Matte sade att jag var riktigt, riktigt duktig. Har haft lite tråkigt torsd-fredag för dagis har varit stängt. Var lite extra på hugget och visade min bästa sida och STANNADE och markerade alla apporterna. Matte verkade mycket förtjust i det för jag fick väldigt mycket beröm.


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards