Direktlänk till inlägg 8 augusti 2008

Attackerad av badenbadenstolen och getingstick

Av Elisabeth Björkman - 8 augusti 2008 22:14

Efter att ha tillbringat förmiddagen på nya dagiset så har jag mest legat och sovit under eftermiddagen. Efter kvällspromenaden låg jag på verandan och sov. Såg att Tuffe (katten) kom upp i hörnet av verandan. Kände för att gå fram och hälsa lite på honom och stoppade huvudet under stolen för att komma åt att nosa på honom. Det var då det hände, baden baden stolen attackerade mig. Jag tog ett steg bakåt och detsamma gjorde stolen. Jag vände mig om och rusade över hela verandan och nerför trappen med stolen tätt i hälarna. Jag greps av vild panik och fortsatte nerför grusgången. Matte, som var inne, måste ha haft snabb reaktionsförmåga för hon kom utrusande på trappen på några sekunder och ropade åt mig att stå still.  Jag hade inte tid att lyssna då jag hade fullt upp att brottas med min motståndare. Matte hann i kapp oss och högg tag i nackskinnet på mig och sade åt mig på skarpen att stå still. Det visade sig att ringen i halsbandet (som man fäster kopplet i) hade fastnat på en skruv. Var rejält skärrad efter incidenten och självförtroende var väl inte direkt på topp.


Häromdagen blev jag stungen på nosen av en geting när jag låg på trappen och sov. Börjar fundera på om min trygga borg (verandan) inte är så trygg..

Matte kom och tog kål på getingen medan jag frenetiskt gnuggade min ömmande nos. Hör jag en geting nu så lägger jag benen på ryggen och springer iväg på betryggande avstånd och inväntar tills hjälp anländer.


Ang getingstick så fick husse, som är livrädd för getingar,  ett getingstick på rumpan samma kväll när han kröp ner  i sängen, trots att han skakade lakanen innan han kröp ner. Augusti är ingen bra månad ur getingsynpunkt säger matte, de är många, slöa och finns överallt.

 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

8 augusti 2008 22:57

Det var ju en riktig skräckupplevelse du fick av den där dumma stolen som fastnat så illa! Tur att matte räddade dig till sist.
Mattes mamma fick också getingstick i ändan när hon skulle krypa till kojs i förrgår kväll. Dom är riktigt på hugget nu getingarna.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

9 augusti 2008 00:57

Tänkte att jag skulle hälsa på hos dig, och se vem du är! Har sett att du läser bl.a hos Sigge, och han är ju en av mina kompisar också! Och nu har jag sett :-)
Matte har haft två schäfrar förut, men tyckte visst att jag passade bättre den här gången. Blev visst kär i mig, tror jag. Läbbig grej det där med stolen. Med getingen också. Dom borde veta hut, tycker jag.
Trevligt att vara här och hälsa på, jag ska läsa lite mer nu!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Sigge

Sigge

9 augusti 2008 08:44

Men vilken lömsk stol som anföll dej så där!
Fröstår att du fick panik, det skulle jag också ha fått.
Ännu har jag inte blivit getingstucken men det finns ju mängder av de odjuren.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Tim

Tim

9 augusti 2008 09:23

Tur din matte räddade dig från stolen sen...otäckt när saker attackerar en. Min matte säger att jag är hopplös när det gäller getingar, vill bara jaga och bita dom vilket hon inte tillåter.

http://timsevimse.blogg.se

 
molle

molle

9 augusti 2008 10:21

Men fy...
vad har ni för stolar på verandan,, inte bra !!
Attack stolar, är ju bland det värsta som finns har jag hört...

Tur att du klara dej med livet i behåll.

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

9 augusti 2008 12:18

men vilken otäck stol som gick till angrepp! inte undra på att du blev rädd! stolar ska stå still! slick på den plågade nosen!

 
Kasper

Kasper

9 augusti 2008 22:52

Måste titta in igen, kul att du hälsade på hos mig och skrev i min gästbok. Jag har svarat dig där! (Jag kunde ju ha varit en schäfer jag också, liksom... )
Hoppas du inte har råkat ut för nåt läbbigt i dag!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
camilla

camilla

10 augusti 2008 18:02

Men fy vilken skräckupplevelse med attackstolen!
Å sen ett getingstick på nosen...ajajaj.
Vi har oxå en massa getingar här, både ute och inne men än har vi klarat oss från gaddarna.
Förresten...är det nån tävling på gång ?

Ha det gott och puss på svullna nosproppen!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

13 augusti 2008 11:22

har du hämtat dig från stolattack o getingstick?

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

15 augusti 2008 14:55

Världen är farlig!
Tur att det finns snälla mattar.
Är du okej nu???

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

15 augusti 2008 18:56

Har du fastnat i lömska stolen igen???????

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards