Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

Spår i regnet

Av Elisabeth Björkman - 5 augusti 2008 23:18

Fick en snabbrunda med husse i morse innan han gick till jobbet. Det fick räcka. I vanliga fall klättrar jag på väggarna framåt 10-11 tiden, men idag ville jag inte gå ut i trista regnet. Framåt halv ett hade det fortfarande inte slutat regna men då var jag så rastlös så lite regn spelade ingen roll längre.


Fick med mig matte på en promenad över ängarna där hon tänkte lägga spår åt mig. Precis när vi kom dit sprang vi på Kent och Risentjejen Rusa som jag gick valpkurs tillsammans med. De hade också varit ute och spårat i regnet.

Hon luktade väldigt, väldigt gott kände jag på långt håll, men hennes husse sade att vi inte fick leka och min matte instämde. Det var visst inte läge för det, pratade om höglöp.. Både Rusa och jag hade en annan uppfattning och tyckte att det hade varit mycket lämpligt.


Hur som helst traskade vi vidare i regnet. Matte kastade boll och sedan lämnade hon mig på ängen och gick jättelångt bort innan hon ropade på mig. Då sprang jag för allt vad jag var värd. Det är bra kul att raca så där.

Sedan fick jag gå två spår, ett rakt ängsspår med 4 apporter i och sedan ett skogs- ängsspår med bara en slutapport i. Matte tyckte jag var duktig för jag markerade alla apporterna.Sov stärre delen av dagen och sedan fick jag en kvällspromenad runt sjön med husse när han kom hem. Vi tränade lite inomhus också på kvällen. Tränade på att hålla apporten utan att tugga. Jag gör framsteg även om det bara handlar om sekunder. Tränade på rutan också, lite halt på golvet inomhus bara men det gick i alla fall. Nu har det äntligen slutat regna..


Imorgon måste jag tydligen upp tidigt. Ska inskolas på nya dagiset så jag ska vara där 07.30 och då ska jag vara ordentligt rastad innan jag kommer dit.  Gäsp.. så tidigt har jag inte varit uppe på flera veckor.

Matte är lite orolig att jag inte skall uppföra mig ordentligt..


Här en bild på Rusa från när vi träffades på klubben i våras.

 
 
Erica

Erica

5 augusti 2008 23:42

Sugen på lite presentkort på kicks? Bli så medlem via denna länk:
http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=642
Ha en bra kväll :)

http://blendshe.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

6 augusti 2008 00:09

Lycka till på nya dagiset!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
molle

molle

6 augusti 2008 08:56

vilken lycka,,
att träffa en sån tjej, synd att du inte fick leka med henne...
men kanske nästa gång.

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

6 augusti 2008 11:08

Rusa var en söt tjej henne vill man rusa efter!

 
Sigge

Sigge

6 augusti 2008 18:39

Tänk att människor alltid ska lägga sej i!
Ni kunde ju ha haft hur skoj som helst om ni fått leka. Snygga valpar hade det säkert blivit också. Vadå, gå upp tidigt??????
Så dags brukar jag för det mesta ha varit ute och morgonkissat.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Hera

Hera

6 augusti 2008 21:02

Hej! Kul att du tittade in i min blogg. Härligt med spår i regnet!

http://belgarfans.bloggagratis.se

 
 Timse

Timse

6 augusti 2008 22:19

Vilken kul dag du verkar ha haft, kan inte du rusa och busa lite extra åt mig nu när jag inte får? Voff, voff!

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards