Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Det har gått bra med både dagis och veterinärbesök

Av Elisabeth Björkman - 31 augusti 2009 20:57

Fick börja dagen med ett tidigt morgonspår på ängarna. Spårade bra sade matte, men hon var lite sur över att ha blivit av med ett gäng apporter. Jag hade inte tid med sånt larv som att stanna och markera dem idag och själv hade hon trött som hon var inte lagt på minnet var i spåret hon släppte dem. Jag har plockat varenda en de sista gångerna vi har spårat så hon trodde inte att det behövdes...


Kl 08.00 blev jag avsläppt på dagis. En något nervös matte spännde blicken i mig och sade att det var viktigt att jag uppförde mig bra nu. Hon behövde dock inte oroa sig. Jag visade mig från min bästa sida idag och när matte kom och hämtade mig 4 tim senare fick hon höra att jag hade tillbringat dagen i ett rum med 3 andra hanhundar och att det hade gått jättebra och att personalen tyckte jag var en trevlig prick (en mycket lättad matte kan jag lova). Fick bo med 3 småkillar vilket passar mig utmärkt. Känner mig inte hotad och sköter mig då alldeles utmärkt. En av dem mopsade lite mot mig, men jag brydde mig inte alls om honom trots det. Fick gå med på promenaden som också flöt på utan anmärkning. När vi kom tillbaka ville småkillarna fara runt och busa. Själv var jag trött och ville sova i soffan, gillar inte stoj och oväsen. Tyst och lugnt ska det vara! Hoppade ner från soffan, gick fram och blängde lite buttert på dem, vilket fick till min stora förtjusning fick dem att varva ner och gå och lägga sig. Mycket nöjd kunde jag återvända till soffan, pondus, hi, hi:)

Ovan en bild från när jag hälsade på dagiset tidigare. Som ni ser så luktar Mårten på mig här. När matte kom och hämtade mig frågade de om jag hade rullat mig i något på morgonen, för de tyckte jag luktade mindre gott så att säga. Hade inte rullat mig i något, däremot så har nog matte vant sig vid att jag  luktar typ blöt hund, har ju badat nästan varje dag i flera månader. Matte fick skämmas lite som lämnade in en stinkbomb:)

På kvällen var det inget snack sedan, det blev tortyrkammaren. Matte fick gräva djupt i bildarkivet för att hitta en bild från senast badet förra året och hotade med att jag nog ska få bada lite oftare framöver.



Har varit hos veterinären idag också. Han klämde, kände och gjorde böjprov och vi fick springa fram och tillbaka. Jag ömmade ingenting och haltade så klart ingenting heller. Han tyckte inte att någon ytterligare utredning behövdes för närvarande utan att vi skulle avvakta lite men tänka på att inte göra allt för ansträngande aktiviteter närmsta tiden. Matte blev 780:- fattigare men hon tyckte ändå att det kändes bra att låta en veterinär få klämma igenom mig ordentligt. Jag hade ju ändå varit tvungen att gå dit på årskoll för ögonen. Keratiten såg efter omständigheterna bra ut och jag får fortsätta med samma cortinsondroppar. Veterinären påpekade dessutom att jag var en mycket trevlig typ, det tyckte en dam i väntrummet också som var där med sin hund. Hon hade själv haft schäfrar tidigare. Matte är  mycket nöjd och stolt över mig idag!!


Nu har jag varit ute med husse och gått 6 km slingan. Trött och rendoftande som aldrig förr ligger jag nu i soffan och suckar belåtet.






 
 
Ingen bild

Virre med Puma

31 augusti 2009 22:43

Kul att det funkar på dagiset=)
Hihi,känner igen det där med stinkbomb, de sa samma på dagiset när jag kom dit med Puma:p, lite för mkt badande här med!
Inget kul i tortyrkammaren kan jag förstå, men skönt med rundan sen på kvällen med husse=)
Vad bra att det inte verkar vara något fel ang. hältan!=)

Önskar er en Trevlig dag imorgon!

 
Elin & Mr M

Elin & Mr M

1 september 2009 09:22

Vad skönt att det inte verkade vara något med Saccos ben!å ännu roligare och bättre att det verkar funka på dagiset!:-)/Kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Dollar

Dollar

1 september 2009 12:11

Jätteskönt att ni kollade upp hältan, och att det inte verkade vara något.
Håller alla tummar för att det fortsätter funka bra på dagiset.
Ha det bäst.
Ia&Co

http://www.kennelmoneytalks.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

1 september 2009 22:17

Du måste verkligen ligga på plussidan efter att ha skött dig så finfint, va kul att allt gick bra på dagiset och att veterinären inte hittade nåt på böjprovet.

http://timsevimse.blogg.se

 
WildCat

WildCat

1 september 2009 23:30

Mjau, mjau,,,,,,,,,,,
jag älskar er katt,,,,,,,,
tror vi har en hel del gemensamt.........

Faan va bra du skriver Sacco (matte)

http://www.kennelmoneytalks.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards