Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Elisabeth Björkman - 2 augusti 2009 00:00

Vid 8-tiden stack matte och jag iväg för en tur till Kvarnsjön. Det var en härlig morgon och jag fick sträcka ut på ängarna.


Efter att ha letat rätt på min boll som matte kastade iväg så gick vi vidare till Kvarnsjön. Matte tycker att det ser ut som om jag kanske har gått ner ett litet kilo, kan bero på att jag inte äter så mycket nu när det är varmt. Skulle nog kunna gå ner ett kilo till.. ska hon säga som skulle kunna gå ner det 10 dubbla..


Passade så klart på att bada. Titta, jag flyger! Graciöst, eller  hur:)


Hittade en pinne att flisa sönder..

 


Efter en stunds badande lunkade vi hemåt..


Tror du inte jag hörde att du stannade till? Kom igen nu sölkorv!


Efter 1,5 tim var vi hemma igen och matte sade att jag skulle passa huset. Det verkade som en osedvanligt trist uppgift. Vi ska på loppis, massor av folk och du kommer tycka det är urtrist och har det bättre hemma sade hon. Kan väl inte hon veta vad jag tycker, gick till husse istället med den mest bedjande blicken i hela världen. Han är mer lättflörtad än matte och självklart hämtade han kopplet och jag störtade nöjt ner till bilen där en något bister matte stod och väntade.


Urk, nog var det mycket folk vill jag lova och varmt var det också. Bäst att inte gnälla nu bara.. Hittade ett trevlig gosedjur i ett stånd. Fick inte köpa den för matte som fick be så mycket om ursäkt för mina tjuvaktiga fasoner.


Fick en liten paus i loppisletandet och gick och kollade djuren. Fanns både, får, hästar, höns och så grisar förstås. Har nog aldrig sett sådana förut och ville bli kompis med en av dem.


Den tråkmånsen ville inte bli kompis med mig och vände rumpan till och gick iväg och lade sig och sov. Matte brukar kalla mig för grisen, men så där ser ju inte jag ut. En liten slö, tjock och grymtande varelse, finns inga likheter alls enligt mig.

Efter någon timme hade de äntligen fått nog och vi begav oss hemåt igen. Inte utan att det var skönt att få komma hem och få lite lugn och ro. På kvällen blev det en tur runt sjön med husse och nu ligger jag och trynar  igen. Det är dock INTE jag på bilden ovan!!


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards