Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Träffat Sigge

Av Elisabeth Björkman - 30 augusti 2009 09:14

Här kommer som utlovat fortsättning på förra inlägget.

Gårdagen började men en morgonpromenad med matte, sedan blev det 1 tim bilfärd innan vi kom fram till målet - Gruvans dagar i Skottvång. Här sitter jag och poserar bredvid välkomstskylten.


Inspekterade först skogen en liten kortis för att få lyfta på benet så att säga. Fina skogar, matte blev sugen på att lägga spår, men det hade vi inte tid med.


 Sedan gick vi ner till marknaden och letade upp Sigge. Matte började genast att gulla med Sigge och plockade fram en påse med två grisöron. Hon visste ju att han har lite svårt att få sitt förråd påfyllt sedan hans grisöronaffär har lagts ner.

Här Sigge med grisöra i munnen och jag tittar på och slickar mig om munnen. Jag blev sur, visade en av mina mindre inställsamma sidor och hade inte alls någon lust att lära känna Sigge. Matte tycker jag är en grinig gammal surgubbe.

 


Sigge var desto nöjdare och fick väldigt bråttom iväg med ett av sina grisöron (enl min uppfattning mina grisöron, såg allt att mitt lager hemma minskade i morse) .


Som tur är har Sigge en mycket trevlig och förstående matte. Som utlovat bjöds på HELA köttbullar som ni kan se nedan. Det får jag aldrig av min snåla matte. Fick dessutom en stor påse köttbullar som färdkost på vägen hem. Tack för dem Helena! De smakade mycket gott!!

Jag blev genast på bättre humör.


Sedan skulle vi fotograferas ihop var det tänkt. Sigge ville dock inte alls att jag skulle vara i närheten av honom längre. Han hade fullt upp att äta på sitt (mitt) grisöra och visade tydligt att han ville vara för sig själv.

Tanken var att fota oss tillsammans lite senare när Sigge hade ätit upp grisörat men det glömdes bort så därför är det här den enda bilden som blev på oss tillsammans.


Sedan gick vi vidare och tittade på allt fint som fanns på de olika borden. Husse köpte med sig en jättefin liten tavla med ett snidat löv i trä på. Matte passade på att fylla på förrådet av Sigges svampkrydda, en bukett blommor och lite hembakat till kvällens kräftskiva.

Vi gick bl a förbi det här ekipaget. Hörde på lite håll att Sigge inte uppskattade ekipaget och att han försökte övertyga sin omgivning om att området omgående borde utrymmas pga detta monster.


I den här söta stugan bakades det bullar.


Efter att ha gått runt på hela marknaden sade vi hejdå till Sigge och matte Helena. Det var jättekul att få träffa er i verkligheten. Hoppas det blir fler tillfällen framöver!


Sedan bar det av tillbaka till Stockholm igen där vi besökte en loppis. Matte hittade bl a en dragsele till mig för 10:-. Ett fynd som visserligen saknar en rem, men det kan man komplettera med själv. Ska visst på dra saker längre fram har jag förstått, till vintern om det kommer snö blir nog bra tror matte.


På eftermiddagen blev det en långpromenad med husse och sedan var det dags för kvällens gäster, mattes bror med familj, att komma för att äta kräftor. I släptåg (eller snarare i täten) var naturligtvis sheriff Zeb med Luke i hälarna. Jag förväntades hälsa även dem välkommna med en svansviftning. Hade ingen lust med det och gick och lade mig i stället. Husse och matte hade i alla fall en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap.






















 
 
Myrra

Myrra

30 augusti 2009 13:09

Haha, vilken kanonbild på dig när du får köttbullen, Sacco! Vilket kul ställe du varit på! Det skulle min matte gilla helt säkert, lite för långt borta bara.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

30 augusti 2009 19:38

Äsch, lite svordomar oss karlar emellan det är väl inget.
Ok, grisörat var MITT så såna försvarar jag.
Bilden på dej med köttbullen var superbra!
Hoppas vi kan träffas igen framöver.

http://http:/skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Giah

Giah

30 augusti 2009 23:03

Snacka om att fånga rätt ögonblick på bild :) blev ju sugen på köttbullar ;)

Ville oxå träffa dig, hade INTE svurit, tror jag!!!

Har fullt upp!!! Minst sagt...Mata ungarna dygnet om...Blir lite trött...Har dessutom problem med magen så jag behöver UT fort många ggr/dygn :( mindre kul!!!

Fick morotspure i omgångar förut och en stor portion med majsvälling med druvsocker och äggula i...MUMS!!! Till kvällsmat...

Så jag ska orka med säger matte...Hon vill INTE att mjölken ska sina...Mata 8 st med flaska, vore inget drömläge precis...(Snarare en mardröm...)

Nu är det dags att sova medan glinen sover...Puss Giah.

http://www.belgarhuset.com

 
Timse med flock

Timse med flock

31 augusti 2009 14:45

Kul att träffa Sigge sådär och snällt att få en massa smaskiga köttbullar.

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards