Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Premiärdopp - för matte

Av Elisabeth Björkman - 7 augusti 2009 21:17

Har gjort lite allt möjlig de senaste dagarna. Vi har varit på klubben och tränat lydnad, strosat i skogen, busat på ängarna och så klart badat. Husse och matte har haft fullt upp med att storröj i källaren (ett helt släp fyllt som har åkt på tippen och lika mycket till som ska till loppis vid tillfälle) och med att försöka bygga klart huset. Efter några års stiltje på byggfronten så infann sig lite arbetslust och hallen på övervåningen är nu nästan klar. Otrolig trevligt med gips i taket (i stället för reglar och isolering), ny färg på väggarna, foder och lister uppsatta och golv inlagt. Skönt att slippa spånskivorna på golvet, men allra bäst enligt matte är att slippa gipshissen som har stått i sovrummet i ett par år i väntan på att halltaket skulle komma upp.


Här tar jag ett snabbdopp i min bäck.

 


Vi har träffat Karin med Essie, Petra med Arrak och Brittis med Affe.

Här alla samlade i skogen.

 


 Brittis och Affe som gör stora framsteg, Affe skötte sig super!

 


 Tränade lite på Haninge BK. Här tittar vi på när Arrak gör en budföring.

 


Sedan gick vi till sjön och badade vilket var otroligt skönt då det var väldigt varmt ute.

 


Det var så varmt att till och med matte blev badsugen. Då är det rejält varmt, även i vattnet för hon är en riktig badkruka. Problemet var bara att matte inte hade några badkläder med sig. Men eftersom det inte fanns en enda människa inom synhåll så slängde hon av sig alla kläderna och hoppade i ändå. Jag trodde kläderna hon hade lagt i en hög på berget var till för mig så när jag kom upp ur vattnet skakade jag först av mig och sedan ställde jag mig på dem. Matte muttrade något om att hon lika bra kunde ha badat med kläderna på.


Matte fick lägga ut kläderna på berget för att torka och jag sitter snällt bredvid och vaktar så ingen kommer och tar dem.

 










 
 
Virre o Puma

Virre o Puma

8 augusti 2009 00:21

Vilken mysig bäck du har!=)
Haha, ja att skaka av sig eller gå på utlagda kläder brukar sällan vara uppskattat av min matte heller...
Du verkar ha mycket hundvänner,trevligt med träff där i skogen! Jag ska snart träffa en dalmatin men jag måste löpa färdigt först så det inte blir valpar när vi träffas..vore ju inte så lyckat!!!
Ha det fint=)/Mvh Puma o Veronica

http://www.virrespumin.zoomin.se

 
 Tim med flock

Tim med flock

8 augusti 2009 08:13

Åh vad härligt att din matte fick sig ett dopp, det har inte vår lyckats med ännu i år.... kul mad träningssällskap också, känns som vi har lite stiltje på träningsfronten just nu när matte jobbar och tiden inte riktigt räcker till allt men vill.

Hoppas ni får en riktigt skön och solig helg!

http://timsevimse.blogg.se

 
Dollar

Dollar

8 augusti 2009 08:35

Hjärtligt Välkomna Hem till oss och röj i vårt garage också..;0)
Det var den enda måste arbetsuppgiften jag gav mig själv inför semestern. Har det blivit gjort?????
Svar Nej!

http://www.kennelmoneytalks.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards