Alla inlägg under juli 2009

Av Elisabeth Björkman - 5 juli 2009 15:01

Har varit i Nynäshamn på skärgårdscupen idag. Vi har inte tävlat själva utan var bara där som åskådare, lite ångrade sig nog matte att hon inte anmälde sig trots allt. Igår, när det var så varmt, sade hon vilken tur att vi inte anmälde oss. Men som sagt idag när vi väl var på plats och det var tämligen svalt ute så visst hade det varit lite roligt att vara med och tävla. Vi var hejarklack åt Petra och Arrak istället som var där även igår och tävlade (debut i LK I) men ville prova lyckan även idag då de trots fina insatser (både 10 och 9,5 poängare på vissa moment) nollade två moment och inte klarade sig förbi 1:a prisgränsen igår.


Hur som helst vi slog oss ner i gröngräset och njöt av att titta på alla fina hundar och duktiga ekipage som deltog. Matte hade tagit med paraply till mig om det skulle bli varmt. Tyckte paraplyet var lite obehagligt så jag flyttade mig ut i solen och matte fick packa ihop paraplyet.


Arrak på väg in till platsliggningen, han måste ha läst skylten:)

Platsliggningen blev en rysare då hunden närmast Arrak samt ytterligare en reste sig. Arrak var dock superduktigt och låg snällt kvar.


Petra och Arrak på väg ut från tävlingsplanen efter genomförd  tävling. Jämna fina poäng, men apporteringen som igår gav en 10:a blev bara 6,5 idag då apporten tyvärr åkte i backen och hoppet som igår gav 9,5 poäng blev också lite lägre då Arrak inte ville sätta sig idag. Slutsumman av alla moment blev förargliga 159,5 poäng, gränsen för 1:a pris går ju vid 160 p.. Det går inte att komma närmare än så. Trist, men helgen gav säkert en hel del erfarenheter att ta med sig hem.


Sedan gick matte och jag på shoppingrunda och tittade i stånden. Vid ett stånd kom det plötsligt en liten tjej framkrypandes under bordet. 


Hon verkade gilla mig och ville nästan krypa in under skinnet på mig. Hade ingen lust att dela med mig av mitt skinn så jag gick därifrån efter att ha luktat lite på henne.


Det var nog minst hundra hundar där idag. Snyggast var nog den här tjejen sade matte. Jag var inte så intresserad av henne heller trots att hon var väldigt intresserad av att få hälsa på mig. Lade mig ner och sov istället.
Va då? Jag var ju trött ju!


En bild på mattes shopping. Supergott te som doftar juvligt och lite skärgårdssylt att ha till pannkakor. Bara undrar, varför shoppades det INGENTING till mig??


Nu ska vi visst iväg på en aktivitetspromenad med en av Petras hundkurser. Ha det gott allesammans! Snart är det semester för matte också, tjoho!!











Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards