Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Elisabeth Björkman - 17 juli 2009 08:28

Trots väderrapporten som lovade sol även idag var himlen täckt av grå, regntunga moln. Lindrotharna bestämde sig för att åka hemåt då de börjar jobba på måndag. Vår semester har precis börjat så vi stannar kvar ändå. Innan de åkte hann Tessan följa med på en promenad på öns norra del. Vi följde skylten mot en utsiktsplats och bjöds på utsikt över hela ön.


Mitt på dagen började det regna och mina lillhussar bestämde sig för att åka in till storstaden och gå på bio, Harry Potter har precis haft premiär och ett biobesök stod högt på önskelistan. De övriga i gänget satte av mot Stockholm. Matte och jag tog det lungt inomhus och lite senare på eftermiddagen kom den efterlängtade solen. Vi gav oss iväg på en promenad ner till hamnen.

Gick förbi fiskebåtarna som luktade mycket suspekt och hade konstiga saker hängades längs sidorna. Matte undrade om jag hade kommit i spökåldern igen då jag inte vågade gå fram och nosa på de läskiga sakerna.


Här på promenad i fiskehamnen.


Vi hittade ett bastuhus med en fin altan framför där vi slog oss ner och tittade på förbipasserande båtar.


Vi gick längst ut på piren och tittade in mot det lilla fiskelägret.

 


Vinden friskade i ordentligt, pälsen stod åt alla håll i blåsten och jag blev lite orolig för min frisyr.


Hittade ett riktigt smultronställe precis utanför hamnen. En liten vacker holme..


Vacker utsikt såklart även här...


En fin grillplats där matte ville avnjuta middagen..


När hussarna kom tillbaka från storstan köpte vi med oss efterlängtad koreansk mat som avnjöts på verandan hemma. Vilken tur att kommunens enda koreanska matställe finns på just Björkö. Maten smakade gudomligt till skillnad från maten på öns pizzeria där vi åt häromdagen pga att den koreanska restaurangen var stängd. Som Tobbe sade när han fått in schnitzeln han beställde där, det är mat men inte mer...  Men som sagt, det här gav mersmak i stora lass.


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards