Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Boomerboll på isen

Av Elisabeth Björkman - 15 februari 2009 12:41

Är fortfarande lite trött efter gårdagens aktiviteter. Tar ett tag innan man kommer i form när man har tagit det lugnt ett tag. Hur som helst så tog matte med mig ut på isen idag. Vi har ju sjön Magelungen precis nedanför oss så nu när isen ligger tjock är det ett mycket trevligt alternativ till halkiga skogspromenader. Innan vi gick såg jag att min boomerboll slank ner i ryggsäcken, verkar spännande..



Jodå, mycket riktigt, när vi väl kom ner på isen så plockades bollen fram. Hade mycket roligt med den, men matte säger att jag har noll koll på att kontrollera bollens riktning, men fart får jag på den utan problem.


Vi gick vidare ut på sjön och jag fick leta korvbitar som matte kastade ut.

Förstår inte varför jag inte kunde få dem direkt ur påsen, verkar onödigt att sprida runt godsakerna på isen..


Man vill ju gärna komma upp sig här i livet, här har jag hoppat upp på en boj, alltid en början:)


 Fick såklart raca på isen också.. matte tycker jag påminner om en känguru, och påsen på magen har jag ju fortfarande kvar även om den är tom:)


Sedan kom min boomerboll fram igen och jag for fram som en vilde över isen med den.


Hur jag än försökte så gick den dock inte att greppa med munnen - dumma boll - skulle vara så mycket enklare då. Matte påstår att det inte är tanken att det skall vara enkelt, jag skall få jobba lite tycker hon.


Fortsatte att fara fram över isen med bollen, det suger verkligen musten ur  mig att leka med den. Blev mycket trött efter promenaden och får sussa gott en liten stund nu. Snart ska vi iväg och grattal kusinVilmer som fyller år idag.


Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!





 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

15 februari 2009 16:57

Tänk så mycket kul man kan ha med en boll! Håller med dig om korvbitarna. Visst är det konstigt att mattar alltid måste gömma och kasta allting. Förstår inte varför.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

15 februari 2009 19:34

Det var en rackarns rolig boll!!!
Var köper man en sån??

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
molle

molle

15 februari 2009 20:18

vill du kolla våran hemsida??

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Myrra

Myrra

15 februari 2009 20:25

Men oj vad du har fullt upp, Sacco! Söka ena dagen och rejsa med boll nästa! Roligt som attan ser det ut som!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Gazton

Gazton

15 februari 2009 23:29

Vart skall den bollen ta vägen med dig? Jag skulle bli arg, vill kunna få tag i dom med munnen ju.

http://gaztons.wordpress.com

 
 Anna med Tim & Ina

Anna med Tim & Ina

16 februari 2009 09:55

Du ser faktiskt ut lite som en känguru där du springer... fasligt vilken fart du har! Kul du har med din boll, är det dom där som ska vara i princip "okrossbara"?

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

16 februari 2009 14:29

Undrar jag också var man hittar en sån boll.
Jag fyller snart år och kanske sulle önska mej en sån

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

16 februari 2009 21:06

Å, jädrar så roligt du har haft det! Härliga bilder, säger min matte. Tips gärna min matte också om var man får tag i en så fin boll ... Trevlig kväll!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluvaj

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluvaj

18 februari 2009 15:30

haha vilken rolig boll..vad kul du haft det:) vi är typ bara inne idag...o tränar o myser o lite film:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

19 februari 2009 23:57

Vill också ha en sån boll - och just en röd! Den är väl nästan lika stor som jag, hihihi...
Sacco - hur mår du efter det där snip-snipet? Matte undrar. Och jag i min tur undrar förstås varför HON undrar.
Kan du berätta för henne? Hon känner annars bara katter (bland annat alla mina tre) som är snippade, men det är tydligen inte alls samma sak.
Om du vill svara så kan du göra det hos mig, det finns nåt som heter Kasperian där nu... Utan inloggning förstås.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards