Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Elisabeth Björkman - 27 februari 2009 19:10

Idag skulle jag ha haft en dejt på förmiddagen men det hände visst något så dejten uteblev. Fick gå på promenad med mina trogna granntjejer Annie och Seda istället.


Här ligger jag och väntar på min dejt..


Seda hade ingen lust alls att gå ut på promenad. Matte tvingade ut henne i alla fall och höll på att få med sig bädden som hon låg på också:)  (hur kan man inte vilja gå på promenad undrar jag). Väl ute fick jag fart på henne och hon verkade tycka att det var rikigt roligt att vara ute och busa.


Själv laddade jag ur allt spring jag hade i benen..


För att göra det lite extra roligt valde jag snödrivan längs den plogade isbanan. Där är snön 1 m djup och det krävs massor av energi för att ta sig fram. Aktiviteten rekommenderas varmt för dem som bunkrar på energi..


Ute på Farstanäset hittade Seda något att rulla sig i. Hon kände lukten på långt håll och grävde och vältrade  sig runt på marken.


Självklart ville vi andra också rulla där. Vi hade det rikigt mysigt!

En hundägare vi mötte (vars hund också rusade dit) upplyste om att det hade legat en näbbmus där för ett tag sedan...


På vägen hem yrde snön och man såg nästan ingenting. En halvtimme efter det att vi kom hem strålade solen vilket gjorde matte butter som hade föredragit att städa medan det var snöstorm och promenera när solen sken i stället för tvärtom.


På eftermiddagen strålade solen fortfarande och matte ville inte missa tillfället att promenera i det vackra vädret så det blev en ny långpromenad. Denna gång fick Seda stanna hemma, hon borrade ner sig i bädden och visade tydligt att en långpromenad räckte gott och väl. Är man 12 år så räcker det nog tyckte matte och lät henne få stanna hemma. Annie var glatt med på noterna och vi siktade in oss på golfbanan för att få raca runt.. trodde vi ja..


Golfbanan visade sig krylla av skidåkare (såklart, det borde matte ha fattat). Blev inget av med något race utan vi fick finna oss i en koppelpromenad istället.


 Fick gå balansgång på en stock, hoppade på lite stenar och annat skoj istället. Här Annie..


När vi kom hem såg matte något hon aldrig har sett tidigare. Två rävar jagade varandra över granntomterna. Efter en kort stund kom en av dem tillbaka upp över våran tomt. Misstänker att någon främmande räv hade lyckats komma in på ett redan upptaget revir och blev bryskt bortjagad. Tyvärr ingen kamera redo för att kunna föreviga ögonblicket..




Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards