Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Elisabeth Björkman - 22 februari 2009 11:19

I går, lördag, träffade vi några som var med på "prova på söket" förra helgen. 5 ekipage anslöt till denna uppföljning för att göra några enklare sökövningar. Precis när vi skulle ge oss av till klubben sade husse att han ville ut och promenera i det vackra vädret. Matte tyckte att det verkade dumt att promenera utan hund så hon försvann iväg och lämade mig kvar med husse, jag fattade först ingenting - vi skulle ju iväg jag och matte..

Fick följa med husse på promenad över golfbanan och sedan där i skogen träffade vi helt plötsligt på matte och träningsgruppen.


4 snygga tikar och jag var ensam herre på täppan, man kan ju ha det sämre. Här Kelly (hoppas matte minns namnet rätt nu). Vem kan motstå den där blicken?

 


Madde sysselsätter Akela medan Kelly gör sina sökövningar. Maddes egna hund, Ina, hann inte matte få på bild och inte heller Doris som också var med. Matte får vara lite mer alert med kameran till nästa gång!

 


 Matte tyckte inte att jag var på hugget idag, ville inte kampa eller leka med figuranterna - tråkmåns sade matte. Tycker hon är orättvis, klart jag hittar människorna i skogen om jag vill, men jag vill göra på mitt sätt.. Hade ju både husse och matte där en stund, det var fullt tillräckligt att hålla koll på dem. Fick göra 4 skick med sedan bröt vi och gick ut på golfbanan och busade i stället. 


Akela var full av energi och jagade mig över golfbanan vilket var mycket roligt och en riktig adrenalinkick!
 


Kelly och Akela bor tillsammans så det hör till vardagsrutinerna att Kelly sätter Akela på plats. Själv passar jag på att nosa lite extra när tillfälle bjuds...

 


Fattar ingenting av vad som pågår utan väljer att titta på när tjejerna tumlar runt i snön.

 


I natt har det snöat och nu är det snöstorm ute. Jag tycker det är mysigt men matte delar inte min uppfattning utan byltade på sig en massa kläder så bara nästippen stack fram innan vi gav oss av på en förmiddagspromenad över ängarna. Nu ligger jag och slappar och hör hur vinden viner utanför husknuten. Längtar redan till nästa promenad! 







Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards