Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Nu är jag en "det"

Av Elisabeth Björkman - 4 februari 2009 20:30

Vill börja med att tacka alla som erbjudit sig att ta hand om mig! Lite knepigt att få vardagen att fungera om matte ska kuska land och rike runt för att hämta och lämna mig bara. Men tanken är god och varmt uppskattad:)


Husse (!!) beställde tid hos veterinären förra veckan för "snip snip" som taxbröderna brukar kalla det. Eftersom jag ändå inte kommer att få avla och kastrerade hanar oftast har förtur till dagis och många gånger mottages med lite mer positiva känslor än okastrerade hanar så tyckte både matte och husse att kulorna gott kunde få gå till historien. Sagt och gjort, gillar inte att ha tratt på skallen, är ju omöjligt att ta sig fram utan att gå in i dörrar och stolar med den på. Sköter mig tydligen bra och låter stygnen vara ifred så när någon är hemma så slipper jag tratteländet tack och lov. Gillar inte heller de långtråkiga lugna koppelpromenaderna som veterinären ordinerade...  Har fått vara lös de senaste dagarna om jag inte racar runt och busar allt för mycket.

Matte har jobbat på lite på distans och delvis varit ledig för att kunna vara hemma med mig den här veckan och hålla ett öga på mig efter operationen och leta efter en ny dagmatte. Vi hoppas att vi har hittat en lösning som fungerar nu. Dessutom har mattes svärmor legat på intensiven hela veckan efter en operation så det har varit lite oroligt i lägret här hemma den här veckan.


Igår sken solen och det var ett underbart väder. Fick gå en långpromenad med Annie och Seda på isen (som nu är 40 cm enl de som sitter och fiskar) . Hade en väldigt trevlig promenad!


 Vad har ni gjort med mig? Stygnen gör ont och nyps, men det känns lite bättre när jag får vara ute och har annat att tänka på.



 
 
 Anna med flock

Anna med flock

4 februari 2009 22:34

Oj vilken vecka ni haft med svärmor och allt, låter tufft...Hoppas att allt löser sig till det bästa nu. Jag har faktiskt funderat på att kastrera Tim eventuellt eftersom han ej ska avla pga sin höft och vi nu har en tik hemma, får väl se vad vi beslutar oss för. Hade Tim någon talan skulle han nog skicka sina största sympatier till sacco just nu ;) Ha det gott, kram!

http://timsevimse.blogg.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

4 februari 2009 22:38

Å, har du blivit av med kulorna nu Sacco! Nästan så vi tycker lite synd om dig. Men matte säger att om man inte ska använda dom är det inget att spara på.
Hoppas det löser sig med en bra dagmatte snart.
Vad vintrigt och fint ni har det. Här är snöfritt och grått. Fast just nu snöar det faktiskt lite grand.
Snart är såret läkt och du är som vanligt igen.
Tassar från Cavvetjejerna med matte

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Katta

Katta

5 februari 2009 10:03

Första gången o kikar din blogg men måste säga vilken fin Schäfer... :)

http://lill-loppa.bloggagratis.se

 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

5 februari 2009 15:45

men skrutten då...kulorna...gone, puts väck..men du ska se att du kommer att bra i inte sakna dem nämnvärt efter ett tag!!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lotta, Juni o Cola igen

Lotta, Juni o Cola igen

5 februari 2009 17:28

ååå vad kul. TACK för presentationen:) verkligen jätte, jättekul att det är så många som svarat..så roligt att få veta mer om "människorna bakom blogghundarna"å vad kul med lite längra kommentarer:):)svåårt e det ju att svara kort på frågan..vem är du!!!;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
molle suckar

molle suckar

5 februari 2009 17:38

men lille du...hoppas att det känns bra ändå..utan "kulorna"
och rättså sjysst ändå, när tjejerna luktar som dom gör...
hoppas det blir bra med erat hundvakteri...

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Sigge

Sigge

5 februari 2009 18:07

Jaha ska jag gratulera eller beklaga????
Äsch, ta det du tycker passar bäst.
Hoppas att du slipper tratten snabbt och att det hittas en BRA lösning för dej på dagarna omgående

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

5 februari 2009 20:32

Ja du, Saccokillen! Lika bra att bli av med dom där! Jag är också kastrerad och det blev så bra så. Jag är ju blandis och ska inte ha några valpar. Dessutom var det jättejobbigt före, under och efter löpen med hormonsvängningarna.
Skönt om det nu verkar lösa sig med dagmatte!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Valle Vagabond som just blivit av med sina kulor o

Valle Vagabond som just blivit av med sina kulor o

5 februari 2009 20:54

Tjena olycks-(/lycko-)broder. Jag vet PRECIS hur det känns för dig nu. Mina kulor skar de bort i måndags, så jag är också en hund i tratt. Bara när jag går ut får jag slippa tratten, annars ska jag ha den ända till slutet av nästa vecka. Hoppas att allt går bra för dig!!!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim & Ina

Anna med Tim & Ina

7 februari 2009 11:02

Vi vill bara önska er en trevlig helg! Hoppas att såret efter kastrationen läker på fint och att du snart får busa omkring som vanligt.

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

7 februari 2009 12:25

Självklart så ska jag hålla utkik efter fodrade badbyxor till dej.
Tror du skulle passa ypperligt i ett par svarta med gulddetaljer.
Varför inte komplettera med den läckra badrocken med anka på ryggen?
Förresten kan du förklara varför min matte kvider av skratt just nu?

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

8 februari 2009 02:16

Det är det jag alltid har trott =/, man får passa sina kulor. Hoppas du mår bra i alla fall, och tjejer kan man ju alltid kolla på.

http://gaztons.wordpress.com

 
camilla

camilla

11 februari 2009 09:26

Pluppen!!!
Men som sagt det underlättar ju att ha en kastrerad hane.
Å du är ju manligheten själv även utan kulor :)
Snygging!!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards