Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Tjurig trots kanonväder och långpromenad

Av Elisabeth Björkman - 1 november 2008 12:25

November månad börjar med att visa sig från sin absoulut bästa sida. Klarblå himmel och strålande sol. Självklart gav vi oss iväg på en långpromenad. Vi var inte ensamma om denna tanke och träffade många bekanta längs vägen.


Dagen började dock med att matte hörde ett jäkla liv från nedervåningen.

Trodde att katterna hade släpat in en mus och sände Jo-Jo en tanke som hade musjakt i köket härom morgonen och därför funderade på att skaffa katt. Matte rekommenderade så klart att skaffa katt, glömde dock att nämna den lilla detaljen att katter gärna stolt tar hem sina infångade möss också. Hur som helst så visade det sig att det inte var någon mus som satt och tryckte på golvet under skåpet, utan den här söta parveln. Husse såg till att den tryggt kunde flyga ut till sina kompisar igen.



Direkt utanför dörren träffade vi Mira och Whilma.
När vi kom bort till ängarna fick jag busa med dem. Här är jag och Mira.


 Mira in action


Försök att ta mig om du kan.. Här retas jag med Whilma. 


Efter bus på ängaran skiljdes våra vägar åt och matte och jag gick vidare på egen hand. Vi hann inte långt innan vi träffade på lilla yrvädret Minou som bara är 7 månader.


Sedan blev en timmes promenad i skogen som luktade väldigt gott denna dag. Tråkmatte hade radarblicken på och spände ögonen i mig så snart jag försökte vädra in något spännande, vilket jag gjorde i princip hela tiden.


 När vi var nästan hemma träffade vi Kolan också.


Efter nästan två timmars promenad är jag fortfarande inte nöjd.

Det här började jag med i förrgår.  Matte fattar ingenting. Jag sätter alla tassarna i backen och vill inte gå med, kan inträffa var som helst under promenaden.  Matte påtalar att hon skaffade en schäfer just för att hon inte ville ha en tjurig hund som sätter sig på tvären. Schäfrar skall vara medgörliga säger hon och blänger på mig.


Var i alla fall medgörlig och hjälpte till med att ta hand om löven på eftermiddagen vilket gjorde mig trött. Snart ska jag ut på  långpromenad med husse också, om jag har lust med det vill säga:) Imorgon ska vi ju tävla också, vet inte om jag har lust med det heller..




 
 
Sigge

Sigge

1 november 2008 13:11

Världen är djupt orättvis!!!!!
Jag har också varit på långpromenad.
Inte en annan hund i sikte på hela vägen, onödiga isen på nästan hela min sjö.
Blääääää

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
molle

molle

2 november 2008 09:14

lycka till på tävlingen

http://bobmarleys.wordpress.com

 
camilla

camilla

3 november 2008 09:53

Va många kopisar du träffat idag. Å en fågel till och med.
Men är du så truttig att du sätter dig på tvären rätt som det är?
Varför då da din tokskalle. Jag förstår att matte blir förvånad ;D

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
camilla igen

camilla igen

3 november 2008 09:54

KOMPISAR ska det vara såklart. Men det fatta du ju ;p

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Jo-Jo

Jo-Jo

4 november 2008 00:12

Härliga bilder och härliga personligheter!! Diggar löv-fotot där i slutet...

http://www.andersdahl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards