Alla inlägg den 2 november 2008

Av Elisabeth Björkman - 2 november 2008 13:16

Idag har vi varit i Tyresö och tävlat igen. Jag var på gott humör och kände för att samarbeta idag. Matte är mycket nöjd med min insats då jag med 177 poäng svansade till mig ytterligare ett 1:a pris vilket räckte till en delad andraplacering i klassen. Vann gjorde en ung Terv kille med sanslösa 194 poäng - mycket imponerande!! (200 är maxpoäng). Vi har en bit kvar..          I ärlighetens namn skall även nämnas att vi delades in i två grupper med ca 12 ekipage i varje som tävlade varje grupp för sig. I den andra gruppen var det flera som hade bättre poäng än oss. Men vi glädjs åt vår placering ändå!


Här mumsar jag i mig av det goda godiset jag vann:)
Nallen har jag redan hunnit tugga loss ett öra och ett öga ifrån. Stackars Nalle säger matte!


Med detta får vi anse oss färdiga med lydnadsklass I. Det här var vår 7:e start i LK I och vi har nu lyckats få ihop 3 st 1:a pris. Det börjar bli dags att höja ribban ett snäpp och sikta in oss på LK II. Borsett från de nya momenten, rutan, inkallande med ställande och fjärrdirigering så får vi lägga krut på att få bort tuggandet på apportbocken, slarviga ingångar och sega lägganden hur det nu ska gå. Vi får nog ta hjälp av Ingela en vända till och se om hon kan hjälpa oss på rätt väg.


Här är våra poäng från dagen (totalt 177 poäng).


Platsliggande:  10 p

Tandvisning:    10 p

Linförighet:       9 p (matte är väldigt glad för denna poäng då det här momentet länge var en svårknäckt nöt med konstant låga poäng).

Läggande:  8 p   ngt segt

Inkallande: 8,5 p slarvigt avslut

Ställande: 9 p

Apportering: 7 p  tugg

Hopp över hinder: 8,5 p slarvigt avslut

Helhetsintryck:   8,5 p


Vi fick startnr 3 så vi hade gott om tid för att ta en långpromenad när vi hade kört vårt program.

Otroligt fina promenadstigar i Tyresö, men såklart, vi var inte ensamma i skogen..












Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards