Alla inlägg den 23 november 2008

Av Elisabeth Björkman - 23 november 2008 15:07

Söndag morgon och solen sken underbart vackert över snötäckta ängar. Matte och jag hade turen att få sällskap av Matilda och hennes två hundar Annie och Selda. Selda är 11 år och korsning mellan collie och labrador.Hon är trots sin ålder full av energi och hon gillar att busa och leka med mig. Jag gillar henne också och vi hade roligt tillsammans. Lilla energiknippet Annie brydde sig inte så mycket om mig och eftersom jag fick leka med Selda så brydde jag mig inte om henne heller.


Här sitter vi tillsammans alla tre och poserar i solskenet.


Här drabbar vi samman, skojigt, skojigt..


mera bus på gång..


Lite jobbigt blev det så vi tog en paus..


Lite lydnadsträning är obligatoriskt även under promenaderna. Här har vi alla sittandes lämnats kvar medan matte och Matilda gick iväg. När de hade kommit en bit på väg blev vi inkallade och då blev det bråttom. Lilla Annie hade en väldig fart och benen gick som trumpinnar, men av förklarliga skäl hann jag först fram. Tycker det är roligt att tävla om vem som är snabbast. Matte tycker dock att det var orättvis och att Annie borde ha fått en lång bits försprång med tanke på storleken.








Av Elisabeth Björkman - 23 november 2008 15:02

Igår kom snön till Stockholm. Matte och jag tog en tur runt sjön på förmiddagen och det var ett riktigt busväder, snön yrde och det blåste. Men härligt var det!


Allt luktar annorlunda idag..


Det var roligt att springa efter bollar i snön, men betydligt tyngre än när det är gräs på ängarna.

  

Är du med matte?

Fick så klart sitta modell som vanligt. Idag blev det modell snögubbe.


Senare på eftermiddagen hade jag turen att springa på Selda och Annie som bor i torpet. Här jagar Selda mig runt på tomten. Känner mig nöjd med dagen.








Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards