Alla inlägg den 19 november 2008

Av Elisabeth Björkman - 19 november 2008 17:22

Hej alla, ursäkta att det har varit dåligt med uppdateringen här, men matte säger sig inte ha tid, vilket såklart drabbar mitt bloggande. Veckorna bara rasar iväg och snart är det visst jul. Idag har det kommit lite, lite snö här så marken är alldeles vit (och slaskig).

Det har inte hänt så mycket senaste tiden utan allt rullar på som vanligt. Morgonpromenad med husse, promenad med min daghusse (samt hans schäfertik Tutti och Jackrusselkillen Balder) på dagen och sedan en kvällstur i motionsspåret,  med matte. Motionsspåret är upplyst så det är nästan det enda stället man kan promenera på när det har blivit mörkt och det blir det ju väldigt tidigt så här års. På helgerna har det som vanligt blivit lite spår eller något annat skoj.

I söndags träffade vi mattes kompis Fajsa med familj. De har skaffat hund nr 2 och var på valpkurs i närheten så de kom förbi på en fika efteråt.

Får jag presentera Smulan,  liten bearded collie valp och ett riktigt yrväder. Jättesöt sa både matte och husse och tyckte att hon kunde få stanna hos oss.!!!!???
Är dom inte kloka?? Det vet väl alla vad en valp i huset innebär - massor av passande - för mig!


Man måste hålla koll på sina leksaker..     
Hua, vilka underbart skitiga golv så här på hösten kommenterar matte.., tur att hon inte är så känslig för sånt där med städning..


för jag är ganska säker på att det leks med dem så fort jag vänder ryggen till..



 hålla koll på matskålen och visa vem som är herre i huset..  kolla svansföringen:)


för valpar är hungriga små saker och slukar ALLT om man inte håller koll.. inklusive MIN mat..



 Valpar är dessutom charmiga och stjäl ALL uppmärksamhet..


Men visst, lite söt är hon allt och en puss fick jag också!  Jag hade tur, hon fick följa med sin matte och husse hem igen och jag kunde koppla av ordentligt.













Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards