Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Ett riktigt hundväder

Av Elisabeth Björkman - 26 oktober 2008 15:22

Man kan undra varför det kallas hundväder, borde kallas skitväder. Vem har sagt att hundar gillar regn? Besväras egentligen inte så mycket av vädret så länge det inte är för varmt, det gillar jag inte alls, men ändå. Rätt ska vara rätt...


Idag har vi varit och träffat Elin med Mirko och Susanne med Kox. Vi hann med att träna lydnad och uppletande allesammans. Själv fick jag dessutom gå ett spår som inte gick något vidare idag. Mattes säger att det var hennes fel. Hon hade gått spåret i en cirkel och spåren kom alldeles för nära varandra på ett ställe. Jag vindade därför in en av apporterna på 20 m håll och drog iväg åt fel håll. Stannade snällt och markerade apporten och därmed gick 1/3 del av spåret till spillo. Började därefter att bakspåra, träffade svampplockare mitt i spåret och allt blev pannkaka. Till slut kom jag på rätt köl igen och sista biten gick bra.


Här är vi på gång för att träna uppletande.


Här är jag laddad och väntar på kommando för att få sticka iväg.


Så klart hittade jag föremålet, denna gång min favoritgris.


 Sedan busade vi och hade dragkamp om min boll.


 Susanne och Kox tränar lydnad i regnet. I efterskott säger vi grattis till dem som tidigare i höstas blev uppflyttade till Elit spår.


En laddad Kox väntar på att få sticka iväg.


Såklart hittar även han sitt föremål.


Mirko skäller av upphetsning och vill inte alls vänta.


Elin och Mirko har en liten dispyt och maktkamp om bollen. Behöver jag nämna att Mirko förlorade...



 
 
 Anna med Tim

Anna med Tim

26 oktober 2008 18:53

Va ni är duktiga och tränar på! Inte lätt med svampplockare mitt i spåret. Gillar saccos laddade blick när han ska iväg i uppletanderutan.

http://timsevimse.blogg.se

 
camilla

camilla

26 oktober 2008 19:27

Tut tut på svamp plockare i spåret. Vad skulle dom där att göra? Leta apporter...;0))
Ni är så duktiga så jag blir alldels avis på er energi.

http://www.bentleypojken.se

 
molle

molle

27 oktober 2008 20:31

wow vad ni är duktiga

http://bobmarleys.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards