Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Elisabeth Björkman - 26 oktober 2008 15:22

Man kan undra varför det kallas hundväder, borde kallas skitväder. Vem har sagt att hundar gillar regn? Besväras egentligen inte så mycket av vädret så länge det inte är för varmt, det gillar jag inte alls, men ändå. Rätt ska vara rätt...


Idag har vi varit och träffat Elin med Mirko och Susanne med Kox. Vi hann med att träna lydnad och uppletande allesammans. Själv fick jag dessutom gå ett spår som inte gick något vidare idag. Mattes säger att det var hennes fel. Hon hade gått spåret i en cirkel och spåren kom alldeles för nära varandra på ett ställe. Jag vindade därför in en av apporterna på 20 m håll och drog iväg åt fel håll. Stannade snällt och markerade apporten och därmed gick 1/3 del av spåret till spillo. Började därefter att bakspåra, träffade svampplockare mitt i spåret och allt blev pannkaka. Till slut kom jag på rätt köl igen och sista biten gick bra.


Här är vi på gång för att träna uppletande.


Här är jag laddad och väntar på kommando för att få sticka iväg.


Så klart hittade jag föremålet, denna gång min favoritgris.


 Sedan busade vi och hade dragkamp om min boll.


 Susanne och Kox tränar lydnad i regnet. I efterskott säger vi grattis till dem som tidigare i höstas blev uppflyttade till Elit spår.


En laddad Kox väntar på att få sticka iväg.


Såklart hittar även han sitt föremål.


Mirko skäller av upphetsning och vill inte alls vänta.


Elin och Mirko har en liten dispyt och maktkamp om bollen. Behöver jag nämna att Mirko förlorade...



Av Elisabeth Björkman - 26 oktober 2008 08:13

Igår, lördag, var jag aktiv och tränade både knoppen, kroppen och flåset. Mycket att berätta så det blir många bilder idag.

Matte tog mig med till Tyresö Bk där Elin och hennes träningskompis Linda skulle träffas. Matte tyckte det passade perfekt för vi ska tävla där nästa helg. När vi kom dit hjälpte matte först till med att vara figurant då de tränade sök.


Sedan bar det av ner till lydnadsplanen som visade sig vara upptagen så vi höll till på ängarna bredvid istället. Mitt i promenadstråket för helgdagsflanörerna så det blev bra störningsträning.


Här övervakar jag när de andra tränar. Elin tyckte jag börjar se ut som en hel karl och matte höll med. Bara undrar - är det något som sitter på utsidan?


Blev lite uttråkad av att titta på. Störtlöjligt, helt säker på att jag också kan det där med kryp, har knappt provat, men hur svårt kan det va?


Mirko var i allafall duktigt och kämpade på med krypet och fick godis.
Jag vill också träna kryp och få godis..


 Mirko passade på att visa upp sin specialitet, slalom, alltid lika roligt att titta på tycker matte.


Glada träningskompisar och härlig stämning!
Vi passar på att tacka för en mycket trevlig dag!!


Här är det min tur att träna. Här tränar vi fritt följ och att jag inte skall komma på efterkälken i tempoväxlingar.


Matte kallar, nu är det bråttom... Måste träna ingångar säger matte som inte uppskattar att jag gör ett hopp och knuffar till henne innan jag sätter mig. Det blir poängavdrag på tävling säger hon. Vem bryr sig om poäng?? Inte jag i alla fall. Tycker hon borde uppskatta att jag är glad istället.


Så klart var apportbocken med.. tycker fortfarande att jag ska få tugga på den. Matte delar inte min uppfattning .. Har ni sett hur jag sitter??



Mirko fick ligga i skogsbrynet och övervaka när jag tränade. Är lite avis på hans snygga täcke.. ser han inte lite mallig ut?


Träffade Ozzytjejen Alva idag. Det var första gången jag träffade henne.
Hon fick mitt hjärta att slå några extra slag. Fick gå på promenad med henne efter lydnadsträningen. Vi fann varandra direkt och hade väldigt kul tillsammans.


Har ni sett, som skjuten ur en raket över hindret.


Med på promenaden var Lindas andra hund Cookie oxå. Hon uppskattade inte mitt sällskap på samma sätt som Alva så jag höll mig till största delen till att busa med Alva under promenaden.


Det här var svårt att fånga på bild för det gick väldigt,väldigt fort. Här är Cookie med och jagar mig också. Adrenalinet flödar i kroppen..


Så här höll vi på och lekte i nästan 1 timme. Kolla lutningen på backen. Jag lovar att mjölksyran gjorde sig påmind efter en stund. Alva var väldigt, väldigt snabb, men jag var nog något, något lite snabbare. Hon kom i alla fall inte i kapp mig. Ser ni mig? Det var bara baktassarna som hann fastna på bilden.


Över berg och ner genom vattnet for vi fram. Matte hann inte få det på bild, men jag glömde bort att det vara kallt och att jag inte tycker om att bada så här års. Vem har tid att tänka på sånt?


Här tar vi en kortare paus innan leken tar fart på nytt.


Sov resten av dagen och drömde om snygga Alva. Hoppas jag får träffa henne igen vid något annat tillfälle.


Nu är det söndag morgon och jag skall snart iväg och träffa Mirko och Kox. Vi ska träna uppletande tror jag.




Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards