Direktlänk till inlägg 12 oktober 2008

Härliga höstmorgnar

Av Elisabeth Björkman - 12 oktober 2008 20:59

Jag är ju numera hemma på dagarna. Husse tar därför med mig på lite längre promenader på morgnarna. Så här fint var det ute på Farstanäset förra veckan. Matte är lite avis på mig och husse som har så mysiga morgnar tillsammans. När matte kommer hem är det nästan mörkt så vi har bara helgerna tillsammans för att göra trevliga utflykter.


En svan simmar förbi..


Militärbron..


En udde i morgondiset..


Solstrålar letar sig fram genom dimman..


 Ett vackert spindelnät med rimfrost..


Igår var det i allafall helg och det var mattes tur att ha lite roligt tillsammans med mig. Hon lade  ett sånt där långspår igen. Det tog mig över 20 minuter att gå runt så jag var ganska trött sedan. Matte lyckades lägga spåret rakt över någons gamla blodspårsslut (en rådjursklöv), hon trodde det skulle ställa till problem, men jag bekymrade mig inte alls om den. Sprang bara över den vilket matte tyckte var lite märkligt.


Idag hade matte utlovat en massa roliga saker men det blev ingenting av med något av det. Matte har fått inflammation i en visdomstand och trots mängder av värktabletter och pencillin vill inte värken ge efter. Det bultar och bankar i hela huvudet och matte ligger mest i soffan och morrar.

Som tur är tog husse med mig på en promenad till Kvarnsjön där jag passade på att bada. Konstaterade snabbt att badsäsongen nu är över (svinkallt rent ut sagt) och gjorde inte om misstaget att hoppa i på nytt.




 
 
Petra

Petra

12 oktober 2008 22:22

Vilka vackra bilder!
Hoppas värken ger med sig snart. Vilken tur att du mailade mig om älgjakten, hade ingen aning om att den startar i morgon så nu får man nog se upp ute i skogen=)

http://www.vhshundagarutbildningochfriskvard.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

12 oktober 2008 22:39

Underbart vackra bilder! Stackars matte din som har ont i tanden, inget roligt. Va duktig du var i spåret, du verkar vara en riktig spårstjärna.

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

13 oktober 2008 18:47

Vackra bilder!
Jaså, badkrukan har vaknat till liv igen!
Det går alldeles utmärkt att bada fortfarande!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

13 oktober 2008 22:20

Helt fantastiska bilder!!! Gillar spindelnätet!

Men fy själva f-n för att ha tandvärk.
Hoppas matte för hjälp med den dumma tanden!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

13 oktober 2008 22:20

Så vackra bilder husse tagit på era morgonpromenader! Hoppas du har det bra hemma på dagarna.
Våran matte har också haft ont och ätit en penicillinkur för infektion i tänderna eller vad det nu var för något. Tandläkaren hittade ju inget fel.
Nospussar från Cavvetjejerna

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Kasper med matte

Kasper med matte

14 oktober 2008 00:07

Åh så fina bilder. Det finns ett Farstanäs i Södertäljetrakten också, men jag håller mig mest vid Mörtsjön och såna där små skogssjöar. Finns blåbär i skogen och i går hittade jag fyra älgklövar...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
molle

molle

14 oktober 2008 18:36

men vilka otroligt vackra bilder

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Sigge

Sigge

16 oktober 2008 18:44

Såååå många tjejer har jag inte!
Alldeles lagom många och förresten så har jag ingen som jag får träffa varje dag som en viss schäfer!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards