Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Tävling Lydnadsklass 1

Av Elisabeth Björkman - 4 oktober 2008 14:19

Ja då har vi varit på tävlingsbanan igen. Eftersom det kom lite hastigt på med den här tävlingen så har vi i princip vilat oss i form till den här tävlingen. Till skillnad mot träningen inför apellen då vi var väldigt energiska med träninngspass varannan dag i flera veckor. 
Det gick oförtjänt bra med tanke på att vi inte har satt tassarna på lydnadsplanen sedan apelltävlingen i början av september.

Vi skrapade ihop 175,5 poäng och kom 2:a av 20 startande. Matte är imponerad! Platsliggningen blev en rysare då en liten energisk tik som låg bredvid mig smet i väg i glädjeyra, skällde glatt och inte ville låta sig infångas. Incidenten jagade upp ytterligare någon hund som tyvärr fick lämna platsliggningen. Kvar var jag, en rottweilerkille, som efter att ha rest sig funderat lite och sedan satte sig ner, samt ytterligre en hund som också låg ner. Matte var MYCKET stolt över att jag låg kvar, fast jag var bra sugen på smita iväg och leka ta fatt. Matte blev också väldigt, väldigt glad över betyget för helhetsintryck där vi fick en 9:a då vi har fått 6-7 poäng tidigare. Vi hade startnr 16 så det blev en lååång väntan och svårt att hålla fokusering och intresse uppe.


Här är jag med mina priser:)


Dessa poäng fick vi:

Platsliggande: 10  (super, super med tanke på alla som reste sig)
Tandvisning: 10

Linförighet: 8 ,tvekan, bakom i språng  (kändes lite segt)

Läggande: 7 , tempo     (sämre än tidigare, men inte oväntat)
Inkallande: 9,5 , på föraren (gjorde ett hopp och knuffade till matte)

Ställande: 9, två små steg, tempo (matte supernöjd!)

Apportering: 7, lek, tugg (inte illa ändå, matte plockade fram
                    apportbocken i förrgår, det här tillhör inte favoritmomenten)

Hopp över hinder: 9, på föraren  (höll på att knuffa omkull matte..)
Helhetsintryck: 9, trevligt, bra förararbete (matte blev jätteglad för den
                              kommentaren)



Medan vi väntade på resultatet fick jag busa runt på Agilitybanan. Det är alltid lika roligt.



Grattis till Pia och Extra som fick en välförtjänt klassvinst i LK2!!!

En trevlig uppvisning och många 10:or från domaren.


Pia och Extra under moment fjärrdirigering.


Så här glada var de när alla moment var utförda. Så här såg vi också ut när vi hade alla momenten klara, men det finns inte på bild:)


I morgon ska jag få träffa Tjejen och Arrak, det är visst spårning på gång. Det ska bli kul!!








 
 
Ingen bild

Elin & Mirko

4 oktober 2008 14:53

Grattis!!Vad roligt att det gick så bra för er!trots vilan:-)det kanske är Saccos melodi för att han ska vara sugen på att tävla:-)hihi/Kram

 
camilla

camilla

4 oktober 2008 16:59

Dra mig på en vagn!!! Vilka kalas poäng!!
*imponerad*
STORT STORT GRATTIS!!!!!
Så många poäng har vi aldrig fått ;D
Kram på er!!

http://www.bentleypojken.se

 
affe

affe

4 oktober 2008 21:14

Grattis, vad duktiga ni är! Nospuss Affe

http://www.123minsida.se/affe

 
Sigge

Sigge

4 oktober 2008 21:40

GRATTIS!!!!!!!!!!
Bra jobbat.
Vad det gäller din nya tjej så gillar jag ALLA brudar. Så självklart föll hon mej i smaken.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

4 oktober 2008 23:26

GRATTIS Sacco och matte! Vilka poäng! Toppenbra!!! Fina priser du fick.
Våran tävling var ju inofficiell men jag var så nöjd med Moa som också låg kvar på platsliggningen trots att hunden bredvid reste sig och fick värsta spelet.
Kram från matte och nospussar från tjejerna

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.

 
molle

molle

5 oktober 2008 09:21

härligt Sacco..
men o andra sidan sa jag ju det...
visste att det skulle gå bra

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

5 oktober 2008 10:34

grattis! det var ju superduktigt ju!! hurra hurra, osnygg snygg pokal fick ni också!

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

5 oktober 2008 19:05

Duktiga duktiga sacco och matte! Ni är verkligen kanonduktiga, vilka poäng trots vila. Grattis!

http://timsevimse.blogg.se

 
Erica & Zeb

Erica & Zeb

6 oktober 2008 12:02

Jag blir tårögd!!
Så himla snyggt jobbat! Bara sådär utan att det var meningen, så går ni och tar ett 1:a pris till och en 2:a plasering denna gång dessutom! Härligt! Man kan undra hur det kommer att sluta...

Själva har vi varit på världsturne men jag har inte hunnit uppdatera Zebbes sida ännu. Kommer innom kort hoppas jag. Det gick bra i alla fall.

Grattis kramar från oss!

http://www.lekfullazeb.se

 
molle

molle

6 oktober 2008 19:53

Jag har bytt blogg adress http://bobmarleys.wordpress.com/

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Sigge

Sigge

9 oktober 2008 19:05

Jag byter inte brudar. Jag samlar på dom!!!!!!!!
Alltså behåller jag Ggia i mitt harem, jag kommer ju aldrig åt dina.
Säj åt din matte att hon mailar min så ordnar det sej med svampkrydda och eventuella påsar.
vargkramare(a)hotmail.com
Min matte tror att hon tappat bort din mattes mail.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sigge

9 oktober 2008 19:53

TACK för tipset Sacco!
Tror att jag ska börja jobba i mattes etikettprogram jag.
Typ nåt med bild på mej

 
Ingen bild

Sigge igen

9 oktober 2008 20:28

Nu har matte lekt och tänk det blev etikett med bild på mej!
Matte ska försöka att ordna till en bild till bloggen imorgon.
Mycket tjusigt, jag med svampkorg.
Borde ju bli en storsäljare

 
Tjatiga Sigge

Tjatiga Sigge

10 oktober 2008 20:02

Det går faktiskt att få andra torkade svampar i påsarna också.
Kankse ska använda båda bilderna.
Matte funderar allvarligt på att använda de nya etiketterna till julmarknaderna.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Tjatiga Sigge

Tjatiga Sigge

10 oktober 2008 21:27

Sacco, säj åt din matte att maila min.
Det finns flera goda sorter och det finns påsar med murklor också.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards