Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

Lördagspromenad

Av Elisabeth Björkman - 19 juli 2008 22:46

Idag åkte vi till klubben för att träna lite lydnad med hela det vanliga gänget. Jag tycker jag borde vara lydig nog så mycket som det tränas.. Idag tränade vi på att inte tugga på apporten, det nya momentet rutan och så kämpade vi vidare på framförgåendet. Sedan blev det en platsliggning tillsammans där matte gick och gömde sig. Det var första gången så det blev en väldigt kort stund matte var utom synhåll.
Skulle ha tränat budföring också men det var så varmt och matte insåg att jag precis som tidigare i veckan skulle sitta som fastgjuten i marken så jag slapp. Matte funderar och klurar på hur hon ska få mig att springa fram till en mottagare.. ja det kan hon ju fundera på.  Inte ens Elin som jag känner med en rolig kampleksak i handen kan få mig att vilja springa.. hur ska det då gå med en helt främmande person undrar matte..


Avslutade med en långpromenad tillsammans med Petra, Tjejen och Arrak. Eftersom Arrak måste ta det lugnt med sitt ben får vi andra också gå kopplade för han blir så till sig om vi springer runt och han inte får vara med. Fast idag tyckte matte att hon nästan fick släpa mig runt i skogen pga värmen. Nästa gång får det nog målet vara ett badbart ställe..


Här en bild från promenaden idag. Jag till vänster sedan Tjejen och Arrak. Tungorna hänger som slipsar på oss allesammans.


Här jag och matte som för en gångs skull inte står bakom kameran:)



 
 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

20 juli 2008 00:19

Men vad synd att ni inte bokade på vårat pensionat. Då kunde vi ju setts ju. Lysekil ligger ju bara ungefär sju mil från Klädesholmen och det är ju inte heller så långt. Härryda vet jag inte, men det ligger väl vid Göteborg någonstans.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

20 juli 2008 21:01

meen vad fina ni var ihop...

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

20 juli 2008 22:47

Va fina ni var ihop alla tre och va duktig du är som ligger när matte går utom synhåll.

Hur fungerar budföring mellan andra inom flocken ex husse? Kan ju vara bra att börja med bara för att få in vad det är man vill, dvs att hunden ska förstå att man ska springa imellan.

http://timsevimse.blogg.se

 
Latte

Latte

21 juli 2008 13:05

Vad söta ni är tillsammans, verkligen en fin bild...:-)

Kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

22 juli 2008 01:32

Jo det där "när man har lust" känner man ju till. Det fungerar inte att bygga upp förväntningen på budföringen (springer jag nu får jag busa med matte efteråt eller åt sånt) så att han väljer att utföra den oavsett mottagare?

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards