Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Elisabeth Björkman - 23 juli 2008 23:50

Idag har det varit en händelsrik dag. Dagen började med att matte tog med mig på den vanliga prmenaden runt sjön. Fick därefter lata mig under verandan ett par timmar.

Sedan var det dags för en biltur. Kul, tyckte jag, ända tills jag insåg vad målet var - veterinären! Kände inte för något veterinärbesök idag. Väntrummet ok, men sedan fick det räcka enligt min mening. Hade inget att säga till om, matte släpade mig över tröskeln in i veterinärens rum och sade att det är bara en vaccination. Blev lurad med godis, då passade de på att sticka mig med otäcka nålen. Nåja, det gick snabbt över.. Nu dröjer det förhoppningsvis ett år till innan jag måste dit igen.


Ny biltur, denna gång för ett besök på mitt nya dagis. Verkar ok, rent, fräscht och trevlig personal och inga burar utan stora rum. Men betydligt fler hundar än vad jag är van vid. De kallade det för ett "litet" dagis med max 25 hundar, men vi har ju varit max 10 på mitt gamla. Matte hoppas att det kommar att fungera bra och att jag kommer att trivas. Hann med att spana in en och annan söt tjej och några mindre söta killar..


När vi kom hem var husse på badhumör och släpade iväg med oss andra på långpromenad till Balingsta. Märkligt att vi inte har varit där tidigare trots att vi har bott här i flera år. Bara ett stenkast bort och så vacker och lantligt. Här lite bilder från promenaden.


 Tobbe cyklade, jag hade fullt upp med att hålla kolla på husse och matte som gick och Tobbe som cyklade i förväg. Som tur var så stannade han och väntade in mig mellan varven.


 Här inspekteras ett vattenhål. Jag låter husse kolla först så att det inte är  något otäckt...

'

 Efter en ca en halvtimmes promenad såg vi väderkvarnen. Målet för utflykten ligger precis bakom den.


 Hästarna kollade in mig när vi gick förbi. Är inte så intresserad av dem..


Så efter en timmes promenerande var vi äntligen framme vid sjön Orlången.


Badade en hel massa, övade livräddning och slappade. Matte passade på att premiärbada vilket innebär att det är närmare 25 grader i vattnet (fegis).


Efter fika (nåja vatten och torra kex) var det dags att vända hemåt.
Vi kommer säkert tillbaka hit fler gånger.


Beundrade den vackra naturen på vägen tillbaka.


Vi passerade två gårdar på vägen och gårdens får fick husera bäst de ville på markerna. De var inte särskilt intresserade av mig, men jag var desto mer intresserad av dem. Fick koppel på mig för säkerhets skull.


 Fick gå kopplad förbi gårdarna också. Matte undrar om husse tror att han har en bulldozer i kopplet så som han har snurrat upp kopplet runt handleden. Mötte för övrigt en lösspringande jakthund på vägen också. Matte kom sig aldrig för att fotografera den för hon funderade över vad hon skulle göra med hunden. Visade sig dock att den bodde i ett av husen längs med vägen. Det var skönt att den kom tillrätta.


 Nu är det tydligen nya äventyr på gång. Återkommer med rapport så småningom.



Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards