Direktlänk till inlägg 13 juni 2008

Bad med Tjejen

Av Elisabeth Björkman - 13 juni 2008 23:02

Här kommer några inlägg om förra helgens aktiviteter. 
I söndags var vi först och gjorde ett uppletande. Det var väldigt, väldigt varmt på eftermiddagen och trots att vi var i skuggan i skogen där det var ganska behagligt så var jag tagen av värmen de senast dagarna.

Vi blev hela sju hundar och Zebban var också med den här gången. De flesta av oss var ganska loja pga värmen men visst var det kul att få jobba lite i skogen. Hade mest sovit under verandan hela dagen.

Tyvärr inga bilder för matte var lite sen och trodde att hon hade glömt kameran hemma på köksbordet, men sedan (när det var försent) visade det sig att hon hade packat ner den tidigare på dagen och glömt bort det.

Det blir därför lite bilder från kvällsdoppet jag tog med Tjejen efter uppletandet.


I övrigt har det inte hänt så mycket i veckan. De vanliga kvällspromenaderna med husse och en del badande. Tycker det är skönt nu när det inte är så varmt ute.


I kväll har jag varit ute på Farstanäset med matte och lillhusse Tobias som cyklade. Jag fick kämpa på ordentligt för att hålla koll på flocken för Tobias cyklade i förväg och kollade läget (att det inte kom någon på stigen som jag skulle kunna skrämma livet ur) sedan släppte matte iväg mig och jag sprang som om jag hade eld i baken sade hon. Med öronen tätt strukna mot nacken för att minska vinddraget och ben som gick som trumpinnar jagade jag ikapp Tobbe. Har nog sprungit väldigt, väldigt långt ikväll. Det var skönt att få svalka av sig med ett kvällsdopp sedan.


Åter till förra helgen, här lite bilder från badet med Tjejen.


 Vi badade och hade trevlig, matte kastade pinne som jag simmade ut och hämtade. Då kommer Tjejen och vill också ha pinnen.. Det blir lite tumult i vattnet..


 Hur skall jag hantera detta? Ska jag låte Tjejen få pinnen eller behålla den själv?


Ska hon ha den får hon allt kämpa lite..


Så där stod vi och drog och drog.. 


Ganska mysigt var det så klart..


Efter en väldigt lång stund fortsatte vi dragkampen uppe på land. Tillslut tappade Tjejen taget och pinnen var åter min! Tyckte matte nämnde något om att jag inte var någon gentleman och att jag skulle ha låtit Tjejen få pinnen.. men som sagt jag hade massor med vatten i öronen så jag är inte säker..


 Arrak var också med så han fick också bada med Tjejen.


I helgen blir det nog ganska lugnt. Husse ska kakla klart tvättstugan och matte ska spackla och måla klart taket. Sedan ska det röjas upp lite i materialhärvan så att elektrikerna som kommer nästa vecka hittar det dom skall ha. Hoppas de inte glömmer bort mig bara..


Nu blir det blogguppehåll igen ett tag!









 
 
 Timse

Timse

13 juni 2008 23:55

Jag skulle nog inte heller ha gett bort pinnen trots att det var till en tjej, de leksaker man badar med är viktiga och väldigt kära, voff! Matte hälsar att bilderna var jättehärliga

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

affe

14 juni 2008 14:41

Å vad härligt det ser ut i vattnet! Fina bilder! Nospuss från Affe

 
Sigge

Sigge

14 juni 2008 19:13

*SUCK* *DUBBELSUCK* *TREDUBBELSUCK*
Snälla rara lille Sacco man ska ALLTID ge bort saker till snygga tikar!!!!!!
Hur ska du annars lyckas att ställa dej in hos dom?
Man måste ha raggningsknep för att bli framgångsrik.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

14 juni 2008 22:12

Vilket fint badpar!!!

http://www.bentley.dinstudio.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

15 juni 2008 21:00

Matte fick just se att du varit i farten igen! Lek å bus i vattnet... Ser ju jättekul ut! Säger två tjejer som inte badar. Hi hi

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

20 juni 2008 08:56

Ha nu en riktigt trevlig midsommar.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards