Alla inlägg den 2 juni 2007

Av Elisabeth Björkman - 2 juni 2007 12:21

I förrgår kom husse och matte hemsläpande med en konstig sak. De var borta i flera timmar och när de väl kom hem hade de en bur med sig. I buren rörde det sig. Jag såg att det var något lurvigt och kände att det luktade spännande. När jag kom fram fräste det där innifrån. Matte berättade att det var en kattunge och att jag skulle var snäll mot honom. Eftersom jag är en lydig (ingen har väl läst blogginlägget nedan) vovve gör jag som matte säger. Jag är jättenyfiken men matte säger att jag får vänta med att nosa på honom tills han känner sig lite tryggare och själv vill komma fram och hälsa. Dessa regler, jämt och ständigt! Aldrig får man vara impulsiv! Ja, ja, den lurviga saken har hittat sin favoritplats på en av stolarna vid matplatsen. Därifrån har han överblick över större delen av nedervåningen. Själv föredrar jag att ligga i hallen, då har jag bl a överblick över matplatsen, så vi ligger där och tittar på varandra. Undrar när han ska komma och hälsa på mig?

Tuffe (familjens hankatt) tittade förundrat på nykomlingen, vände på klacken och gick. Tyra (familjens honkatt)  blev jätterädd när nykomlingen gjorde ett skutt upp i luften så hon gjorde likadant, tog beteckning och sprang och gömde sig i tvättstugan. Tvättstugan är en del av huset som inte är färdigbyggt, naturligtvis hittade hon det enda stället i hela huset som inte var kattsäkert. En öppning i en slits gjorde att hon lyckades ta sig in i mellanbjälklaget. Efter en timme vågade hon sig dock fram igen. Nu är öppningen i slitsen blockerad så ingen kan ta sig in där igen och husse och matte är lugna och nöjda.
Sacco (som tycker om små lurviga katter)

Av Elisabeth Björkman - 2 juni 2007 12:18

Idag har jag träffat Charlie. Det var flera månader sedan vi träffades senast. Vi lärde känna varandra när vi gick valpkurs tillsammans i augusti förra året. Charlie har OCD och har blivit opererad flera gånger och varit konvalecent till och från under en lång period och har varit tvungen att ta det lugnt. Nu har han äntligen fått tillåtelse att leka igen. Det var sååå kul, vi fann varandra direkt, kändes som om det var igår vi träffades senast. Vi jagade fram i cirklar över ängarna tillsammans. Jag tog yttervarvet och Charlie tog det lite kortar innervarvet för att spara på krafterna. I skrivande stund ligger jag utslagen på verandan och tar igen mig.
Sacco

Av Elisabeth Björkman - 2 juni 2007 12:05

Imorse var jag iväg på egna äventyr. Någon hade glömt att låsa ytterdörren (vilken otur!) Så matte kom undrande ner vid åtta tiden på morgonen och undrade varför jag inte hade väckt henne (jag brukar annars väcka matte kl 07.00 och tala om att hon minsann har sovit tillräckligt) men då var jag på äventyr på egen hand. Hon började gasta på resten av famlijen att jag var på rymmen och att alla var tvungna att komma upp bums. Jag hörde att matte lät lite upprörd så jag skyndade mig hem med andan i halsen. Lite skyldig såg jag nog ut men jag tänker inte berätta för matte var jag har varit...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards