Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Elisabeth Björkman - 1 januari 2010 19:38

Man blir trött av att fira nyår. Det är tur att det bara är nyårsafton en gång om året. Matte var också trött, kl var nog närmare 03.00 innan hela familjen var hemma och nedkrupna i sängarna och hon kunde koppla av. Jag var trött jag också. Strax före kl 09.00 släpade matte ner mig till brevlådan och tillbaka, en två minutersrunda så jag kunde uträtta mina behov.


Kl 09.00

Sprang snabbt in igen och bäddade ner mig i soffan igen, zzzz

  



kl. 11.00

Matte har börjat vakna till liv och undrar om vi inte ska gå ut snart? Nä, tror inte det, har det bra här...zzzzzz

  


kl.13.00

Nä du din slöfock börjar matte härja runt. - "du är lika slö som tonårsgrabbarna där uppe, någon måtta får det allt vara! Upp och hoppa med dig nu, annars går vi utan dig".

Kommer... snart.. ska bara sova..  en liten, liten stund till..

  


kl 13.15 fann jag mig lite motvilligt i att bli utsläpad på promenad med både husse och matte. När jag väl kommit ut så var det ju inte så dumt. Lite trögare än vanligt var nog att ta sig över snövallarna trots allt.

  


Med lite pinnlek så kom jag igång riktigt ordentligt en stund.

  


Stannade och kollade om det fanns vatten i pumpen, det gjorde det. Husse undrar om jag inte vill ha lite? Nä, blä, vill inte alls sugen på något kallt vatten, lite korv skulle jag däremot inte säga nej till.

  

Väl hemma igen, har jag sedan tillbringat resten av eftermiddagen/kvällen på samma sätt som förmiddagen. Vadå slö? Man ska ta det lugnt och njuta av livet har jag hört. Låter som ett gott råd om ni frågar mig.






















Av Elisabeth Björkman - 1 januari 2010 01:42

Vi önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!


Själv har jag firat nyår hos mattes brorsa. Bytte upp mig lite från solstolsdynan jag nyttjade sist. Lade denna gång beslag på både lyxbädd och märgben. Kände mig mycket nöjd med läget. Tackar Zebban och Luke för deras gästfrihet och Erika för sin generositet! Passade på att påminna Erika om att grisöronburken nog behövde inventeras. Det var lyckosamt även denna gång och förrådet minskade med ytterligare 3 öron. Det tär i godisförrådet att ha fyrbenta luddbollar på besök.


Vi åt en mycket god trerättersmiddag, som vi påbörjade vid 18-tiden och avslutade precis före 12-slaget med friterad camembert, hjortronsylt och persilja. En av husse och mattes favoriter. Mums!!

  


För första gången på 18 år firades nyår utan barn som i år inte ville göra husse och matte sällskap. Kusinerna var dock på plats istället och vi andra tittade på när minstingarna med skräckblandad förtjusning tände tomtebloss efter tomtebloss.

  



Själv gillar jag inte nyår, smäller alldeles för mycket. Trots att vi var långt ute på landet så hördes allt smällande. Matte gick ut på 12-slaget för att titta på fyrverkerierna och när hon kom in hittade hon Zebban och Luke glada i hågen innanför ytterdörren. Själv hade jag gömt mig under köksbordet. Har hört att det är bra att ta skydd när det smäller. Matte låtsades som ingenting och snart var jag mig själv igen.


Nu ska jag gå och knyta mig. Matte hoppas på att få gå och sova snart hon med, men vill gärna vänta in att Tobbe kommer hem innan hon går och lägger sig. Därav detta sena blogginlägg så hon ska hålla sig vaken.






Avslutar med att önska er alla en riktigt god fortsättning på 2010!

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards