Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Elisabeth Björkman - 7 juni 2009 23:09

Idag har jag varit utflykt med Mac. Han skulle egentligen ha sovit hos oss men hans matte blev sjuk och låg hemma med hög feber så det blev inget jobbande för hennes del. Matte tyckte att Mac kunde få följa med oss på utflykt i alla fall så hans matte kunde få vila upp sig och slippa tänka på att promenera med honom. Sagt och gjort, vi åkte och plockade upp honom och styrde kosan mot målet för dagen - Lida friluftsområde i Tullinge. Husse och matte har pratat i flera år om att åka dit någon dag och tyckte att idag var en väldigt bra dag för en rikigt lång promenad. Det visade sig dock vara en mycket dåligt idé för när vi väl kom fram dit så var det mountinbike tävlingar där - i storleksordningen typ SM. Miljontals cyklister överallt och alla promenadstigar var avstängda för oss som inte tog oss fram med hjul.

Efter ett mycket kort besök var det bara att packa in sig i bilen igen och hitta på ett nytt utflyktsmål. Det fick bli Hellasgården i stället, bara 2,8 mil bort på andra sidan stan, jag ska inte upprepa orden som slapp ur mattes mun.


Här har vi äntligen kommit iväg på vår promenad som nu inte blev rikigt så lång som det var tänkt från början.


Stannade och drack lite vatten längs vägen. Såg att Mac gjorde så här så jag gjorde likadant. Han gillar inte vatten så värst mycket så han tittade på medan jag passade på att svalka tassarna lite innan vi gick vidare.


Sedan lunkade vi på tillsammans sida vid sida genom skogen. Mycket folk var det ute denna dag så vi fick snällt gå kopplade idag.

 


Efter promenaden så hade det hunnit bli lunchdags och vi slog oss ned en stund. Det var skönt att koppla av och ta det lugnt en stund tyckte både jag och Mac.


 Det luktar något sade Mac..


 Klart det gör, det är ju lunchdags. Jag var fräck nog att se efter lite närmare exakt vad det var som luktade så gott. Det var skinkan på mattes smörgås. Fick inte smaka en endaste bit och jag vågade inte provsmaka utan tillåtelse - se men inte röra. Som tur var hade matte med sig några bitar kalkon som vi fick provsmaka istället. Tack snälla Tobbes klass som sparade så mycket kalkonpålägg så det räcker till både matsäck och godisträd åt mig!


Just det, Tobbe har ju varit på bal också - riktigt finklädd kvällen till ära.

Once in a lifetime eller first in a lifetime, det är frågan:)

 








Av Elisabeth Björkman - 7 juni 2009 22:35

Den här veckan började inte något vidare. I tisdags blev husse av med jobbet, vilket inte var helt oväntat då Ericsson redan vid årsskiftet varslade ett par hundra personer. Inte roligare för det, men inget ont utan något gott med sig - jag har ju husse hemma nu och inga bekymmer är det med att pussla ihop rastningshjälp åt mig på dagarna. Jag fick i alla fall fördel av det, trots att jag tycker det är tråkigt för husses skull. Förhoppningsvis, enligt husse och mattes perspektiv, så har det kanske redan löst sig med ett nytt jobb, det är dock inte klart än så vi håller tummarna för att det går vägen.


Gick till Kvarnsjön med matte i lördags. En härlig promenad och en skog full av tikar och trevliga hussar och mattar visade det sig. Det började med att vi träffade lilla Telma (skulle tro att det är en tjej Kasper skulle gilla. Hon tyckte dock att jag var en otäck typ och såg väldigt lättad ut när hon fick gå därifrån. Lite sårad blev jag nog, jag är ju en snäll kille..


Brukar nästan aldrig, eller väldigt sällan i alla fall, träffa någon i den här skogen. Men idag var det många ute på promenad och vi sprang ävenpå två flat tjejer. Har träffat dem förut så jag visste att lilltjejen älskar att busa (hon är inte ens 1 år gammal), medan den äldre damen ska man passa sig för. Hade väldigt roligt en stund och röjde runt och jagade varandra.


Hon visade sig ha en väldigt snäll husse dessutom. Han bjöd mig på gott godis. Mums!!


 När vi kom fram till Kvarnsjön inspekterade vi grodynglen och kunde konstatera att de hade vuxit till sig sedan sist. Dröjer tack och lov ytterligare ett tag innan de kommer upp på land så vi ska nog hinna med några promenader till hit innan det är kört pga grodinvasion i skogen.


Var varm och svettig efter att ha lekt med Flat-tjejen. Passade på att träna simhopp och svalka mig lite. Tycker nog att jag borde få stilpoäng. Visst ser det tjusigt ut?


Sedan blev det vilopaus medan matte riggade ett godisträd åt mig. Vet ni hur sölig hon är?? Det tog henne tre gånger så lång tid att rigga trädet åt mig som det tog mig att leta upp och äta upp alla gobitarna.

 


Till slut var hon i allafall klar och jag fick sätta igång. Undrar bara varför hon ska envisas med att sätta några så högt upp?


Sedan var det baddags igen. Provade dykning den här gången, eller kanske mer snorkling. Misslyckat simhopp - magplask enligt mattes mening. Vi är inte helt överens...


Sedan hade jag turen att springa på ytterligare två tjejer. Matte (ok då, jag också) tyckte att de var så söta.


Och inte nog med det - de hade dessutom en mycket trevlig och förstående matte som bjöd mig på godis. Det finns hopp om mänskligheten!!






















Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards