Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Motvind och medvind

Av Elisabeth Björkman - 7 juni 2009 22:35

Den här veckan började inte något vidare. I tisdags blev husse av med jobbet, vilket inte var helt oväntat då Ericsson redan vid årsskiftet varslade ett par hundra personer. Inte roligare för det, men inget ont utan något gott med sig - jag har ju husse hemma nu och inga bekymmer är det med att pussla ihop rastningshjälp åt mig på dagarna. Jag fick i alla fall fördel av det, trots att jag tycker det är tråkigt för husses skull. Förhoppningsvis, enligt husse och mattes perspektiv, så har det kanske redan löst sig med ett nytt jobb, det är dock inte klart än så vi håller tummarna för att det går vägen.


Gick till Kvarnsjön med matte i lördags. En härlig promenad och en skog full av tikar och trevliga hussar och mattar visade det sig. Det började med att vi träffade lilla Telma (skulle tro att det är en tjej Kasper skulle gilla. Hon tyckte dock att jag var en otäck typ och såg väldigt lättad ut när hon fick gå därifrån. Lite sårad blev jag nog, jag är ju en snäll kille..


Brukar nästan aldrig, eller väldigt sällan i alla fall, träffa någon i den här skogen. Men idag var det många ute på promenad och vi sprang ävenpå två flat tjejer. Har träffat dem förut så jag visste att lilltjejen älskar att busa (hon är inte ens 1 år gammal), medan den äldre damen ska man passa sig för. Hade väldigt roligt en stund och röjde runt och jagade varandra.


Hon visade sig ha en väldigt snäll husse dessutom. Han bjöd mig på gott godis. Mums!!


 När vi kom fram till Kvarnsjön inspekterade vi grodynglen och kunde konstatera att de hade vuxit till sig sedan sist. Dröjer tack och lov ytterligare ett tag innan de kommer upp på land så vi ska nog hinna med några promenader till hit innan det är kört pga grodinvasion i skogen.


Var varm och svettig efter att ha lekt med Flat-tjejen. Passade på att träna simhopp och svalka mig lite. Tycker nog att jag borde få stilpoäng. Visst ser det tjusigt ut?


Sedan blev det vilopaus medan matte riggade ett godisträd åt mig. Vet ni hur sölig hon är?? Det tog henne tre gånger så lång tid att rigga trädet åt mig som det tog mig att leta upp och äta upp alla gobitarna.

 


Till slut var hon i allafall klar och jag fick sätta igång. Undrar bara varför hon ska envisas med att sätta några så högt upp?


Sedan var det baddags igen. Provade dykning den här gången, eller kanske mer snorkling. Misslyckat simhopp - magplask enligt mattes mening. Vi är inte helt överens...


Sedan hade jag turen att springa på ytterligare två tjejer. Matte (ok då, jag också) tyckte att de var så söta.


Och inte nog med det - de hade dessutom en mycket trevlig och förstående matte som bjöd mig på godis. Det finns hopp om mänskligheten!!






















 
 
Kasper

Kasper

8 juni 2009 00:25

Japp, den där lilla vita tjejen skulle jag VERKLIGEN gilla! Hon är en sån som jag, va? Fast jag gillar ju mopstjejer väldigt mycket också - och dom är INTE som jag... :)

Härliga bad, och en fin Mac-kompis! Vilket svanhopp du gjorde!! Magplask - pfui, mattar fattar inte sånt där!

Söta tjejer dom där sista också - hoppas inte öronen flaxar iväg med den minsta!
(Hoppas också att det fixar sig med husses jobb, hälsar matte.)

http://www.belof.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

8 juni 2009 14:04

Tråkigt med husses jobb men vi håller tummarna för att det löser sig fort. Va massa härliga människor och hundar du träffade på, lät som en ypperlig promenad. Timse hälsar att det var ett riktigt fint simhopp du gjorde, nästan i stil med hans egna ;)

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards