Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Långpromenad och letat efter matte

Av Elisabeth Björkman - 28 juli 2009 22:44

Vi fick mersmak av att se lite nya omgivningar så i morse begav vi oss iväg till Tyresta. Vi hade tur som med kort varsel tidigt på morgonen ändå fick sällskap av Petra, Tjejen och Arrak.


Tre snyggingar bredvid varandra:)


 Vi bestämde oss för en 6 km slinga och ev vika av för att få ytterligare 5 km på dagens etapp. Vi kom fram till en liten sjö där vi stannade till en liten stund. Petra lånade kameran och matte och jag poserar.


Arrak dök i plurret direkt och ser ut att undra vart badsällskapet har tagit vägen. Kom igen nu, det här är ju kul!


 Tjejen kom såklart ner i vattnet och gjorde Arrak sällskap.


Jag fick slå mig ner vid grillplatsen och vänta tills Arrak hade badat färdigt. Bara undrar, var är min picknick?? Sittplatserna fungerade även utmärkt för balansgång och att hoppa över. Jag fick bada jag också sedan, det svalkade skönt för trots att solen inte tittade fram var det ganska varmt ute idag (klibbigt sade matte).


Tyresta bjöd på fin natur och trevliga promenadvägar. Det fanns en hel del roliga saker i skogen som vi kunde aktivera oss med under promenaden.

Här ett nedfallet litet träd som vi kunde hoppa över.


En smal stock är inte det lättaste att balansera på men övning ger färdighet. Här är det Arrak som övar.


Vi började promenaden kl 09.00 och var inte tillbaka vid startpunkten förrän efter 1 tim och 45 min. Stigen som vi skulle vika av på för att få en långtur hittade vi inte, men promenaden blev ju lång ändå så det gjorde ingenting. Matte bara undrar om vi irrade bort oss eller om det verkligen kan ta nästan två timmar att gå 6 km?? Slingan vid Ågesta som är lika lång brukar ta 1 tim, kanske lite drygt, om man hittar på lite skoj längs vägen, skumt..


Efter skogspromenaden stannade vi till för att passa på att leka lite på ängarna där matte såg att det låg kvar en massa höbalar. Det här är buskul när man är två säger matte. Petra stod och höll mig medan matte försvann ut över ängarna, sedan fick jag stå bakom bilen så jag inte såg vart matte tog vägen.


Här har Petra släppt iväg mig och jag är tvärsäker på vart jag ska. Matte har lagt upp kameran på höbalen och knäpper kort utan att veta om jag är i bild eller inte eftersom hon inte vill titta upp och visa sig av misstag. Därav den vita kanten nertill.



Hm, hur säker var jag nu egentligen??

Det finns ju säkert 100 sådana där vita klumpar på ängen, var kan hon vara min matte?? Ska jag behöva kolla av varenda en? Bäst att stanna till och fundera lite över vilken taktik som är mest lämpad för uppdraget.


Tjoho, där är du ju matte! Trodde du inte att jag skulle hitta dig??


Efter 2,5 tim aktivering var jag ganska slutkörd, speciellt den där sista aktiviteten sög musten ur mig. Orkade knappt hoppa in i bilen efteråt:)

Matte hade tänkt att jag skulle få göra en budföring tillbaka till Petra efter det att jag hade hittat matte, men hon insåg att det blev lite för mycket så jag fick lunka tillbaka i sakta mak.

Tack Petra och Co för en trevlig förmiddag!

Det är så vansinnigt skönt med semester och att kunna unna sig att vara ute så här i flera timmar.



















 
 
Petra, Tjejen och Arrak

Petra, Tjejen och Arrak

28 juli 2009 23:36

Tack själva för en trevlig fm! Riktigt roligt med höbalarna, hundarna fick verkligen jobba=)
Vi ses 0800 i morgonbitti för mer sök och spår!

http://www.123minsida.se/arrak

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards