Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

En bra dag i trevlig sällskap

Av Elisabeth Björkman - 23 juli 2009 13:57

Blev väckt tidigt i morse, redan före kl 07.00 var matte uppe och stökade i köket. Det är väl semester, ingår inte sovmorgon då??

Kl 08.00 träffade vi Petra, Tjejen och Arrak i Västerhaninge. Fick sitta kvar i bilen med de tvåbenta lade spår åt oss. Stannade och markerade alla pinnar, men var lite vimsig på några ställen. På ett ställe valde jag att vika av där Petra hade sprungit på en rådjursbock när hon lade spåret. Matte inte så nöjd, men det luktade ju såååå gott! Trots att vi var någorlunda tidigt ute så dök det upp både en hund och joggare mitt i spåret, blev helt klart några störningsmoment som gjorde att jag tappade fokus. Eftersom jag inte har spårat lika bra som jag brukar de sista gångerna hade matte helst sett att vi hade sluppit denna störning, men vad gör man när de bara står där helt plötsligt?


Fick busa med Tjejen en stund.

 


Då blev jag så här glad. Efter spåret fick alla göra två budföringar. Tjejen var på hugget i dag och gjorde dagens bästa insats både på spårning och budföring. Själv var jag lite tveksam till budföringen idag. Vände mig och kollade att matte var kvar flera gånger. Kan ju bero på att hon brukar smita iväg och gömma sig när jag inte har ögonen på henne. Hade varit bra med  ögon i nacken också så hade jag sluppit vända mig om.


Sedan blev det en långpromis ner till sjön och självklart fick vi bada.


Här sitter Arrak, Tjejen och Petra och tittar på när matte kastar boll åt mig i vattnet. Vi tackar Petra och Co för en trevlig förmiddag!


Vi tackar även Tobbe som bjöd över farmor igår kväll på middag bestående av supergod koreansk mat - bulgogi (tunt skivad ryggbiff i japansk soja/sesamolja) med ris, marinerad spenat, chilimarinerad gurka, grovt rivna morötter och marinerade böngroddar. Något ni borde prova, superlätt att göra och verkligen kanongott och dessutom nyttigt.










 
 
Gunbritt (Giahs matte)

Gunbritt (Giahs matte)

23 juli 2009 18:25

Ja det var kul på marknaden :) men baklucks loppis är väl inte så illa heller...
Synd Giah inte fick vara med och träffa Kasper och Ludde...Sigge och hon har ju fått ses igen nu ;) när hon INTE luktar så gott längre...Nästa vecka ska veterinären ta ultraljud på Giahs mage och se om det fastnade några valpar!!! Spännande!!!
Ni ser ut att ha haft en mysig sommar hoppas det fortsätter så...
Ha det bra / Gunbritt...
Puss på nosen Sacco från Giah.

http://www.belgarhuset.com

 
Sigge

Sigge

23 juli 2009 18:33

Om din matte är så avundsjuk så ska hon blunda om ni kollar min blogg idag.
Blev bara 52 liter kantareller

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ia&Co

Ia&Co

23 juli 2009 19:11

Rätt gissat att utflykten har med hund att göra..
Officiellt ska vi åka för att hälsa på Dollars pappa. Men dom har även just fått valpar ur en väldigt intressant kombination...
Så vem vet....hoppas min sambo smälter när han får se dom....
Ha en fortsatt jätteskön semester......

http://www.kennelmoneytalks.se

 
Sigge

Sigge

23 juli 2009 21:31

Du Sacco du har väl inte så långt till Skottvångs gruva?
Ligger 1 mil från Åkers Styckebruk.
29 augusti så är det marknad där igen.
Jag är där, kanske kommer Kasper och Ludde tillbaka då också

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

24 juli 2009 10:45

Typiskt när det dyker upp folk överallt när man vill vara ifred! Hoppas det går bättre nästa gång!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards