Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att promenera, om man nu kan kalla pulsandet i den djupa snön för att promenera, är tungt som attan. Men om vi nu ska vara positiva så är det bra för matte att få upp lite puls och visst är det vackert. Men nä, till Norrland vill vi inte flytta, det är vi ganska säkra på nu.


Idag sprang vi på Minou ute i skogen och vi busade lite i snön tillsammans.

  

Hon var nog allt lite rädd för mig, för hon satte full fart och precis framför slog hon på en tvärnit och vände om till matte. Bestämde mig för att vara snäll och inte skrämma livet ur den lilla lagottotjejen.

  


Sedan hittade jag en gren som jag väldigt gärna ville ha. Med mattes hjälp blev det tillslut en schysst pinne till mig.

  


Sedan for jag fram som en vilde genom snön så snönkockorna yrde runt mig.

 

Hääääärligt!!! Yippieee!!

  


Det var som sagt jag, matte, skogen och en helvetisk massa snö... Bara undrar, var promenerar alla andra??

  


Jodå, så småningom hittade vi en stig där andra hade gått. Till mattes stora lycka kan jag tillägga. Var inte så missnöjd jag heller, det är ju helt klart lite lättare att ta sig fram då.

  


Matte kan inte låta bli att slänga med ytterligare några värmande bilder. Med -15 grader och snöstorm som viner utanför fönstret så känns det sååå avlägset med värme, men sååå härligt. Matte vill också bada med havssköldpaddor och njuta av den värmande solen.

 


Matte skulle även kunna tänka sig att teleportera sig till den här stranden vid Tobago keys, bara för att för en liten, liten stund få hoppa i det kristallklara vattnet, men icke. Hon får nöja sig med att titta på bilderna. Men vad är väl en solvarm strand och turkost vatten mot en uppfriskande snöpromenad i bitande kyla?

  


Kim får experthjälp av en Dominicansk kille som tittade på bilderna i marinbiologi-boken och sedan utan problem visade var i området de olika arterna kunde återfinnas i verkligheten.  

  


Lektionerna avslutades med ett härligt bad från en klippavsats. Tyvärr ligger en tredjedel av klassen magsjuka och nedbäddade i sina hytter på Älva. Av bilderna att döma så verkar Kim ha klarat sig hitintills och vi håller tummarna för att han håller sig frisk den här sista veckan också. Nu återstår några dagar på Nevis och sedan avslutas äventyret nästa helg på Sint Martin, Simpson Bay. Vi hälsar Kim varmt välkommen hem! Mössa, vantar, långkalsonger och massor av kramar väntar på dig:)

  






Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards