Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Tar det lungt

Av Elisabeth Björkman - 25 oktober 2009 21:04

En liten söndagshälsning från mig och matte. I morse gick vi runt Flatensjön, det var mysigt tyckte både jag och matte. Vädret var lite halvrisigt och det småregnade så vi hade skogen för oss själva vilket vi tyckte var toppen. Alltid någon fördel med att det inte är strålande sol då skogarna kryllar av söndagspromenerare. På eftermiddagen har jag varit till Kvarnsjön med husse.


I går kväll kikade jag in på Kims rum. Han skulle få ett gäng kompisar på besök och rummet var städat och sängen bäddad (matte gillar kompisbesök, det är enda gången rummet blir städat på eget initiativ) . Måste såklart provsova. Sov så gott att jag inte hörde när Kims kompisar kom förrän de stod i hallen och pratade. Jag for upp som en raket och hade inte koll på någonting - pinsamt värre. Kände att jag behövde uppmärksamma de andra på att vi hade besök i alla fall och skulle skälla men var så nyvaken så det lät mer som en ylande kråka enligt matte som talade om att hon redan hade koll på läget och att jag kunde gå och lägga mig igen. Skämdes lite över att bli tagen på bar gärning så där. Hoppas att de snart glömmer bort det så min status som utmärkt vakthund inte blir befläckad.

  

Matte säger för övrigt att jag blir fräckare för varje vecka som går. Nu smiter jag upp i fotänden på grabbarnas sängar en stund på morgon även om de ligger kvar. Och är sängen tom då gör jag som på bilden ovan. Eftersom ingen kör ner mig så måste det ju vara ok eller hur? Mysigt tycker allihopa, fast det klagas lite över att jag smutsar ner, men det finns ju tvättmaskin och den är väl inte till bara för att titta på?


 
 
Berit Elisabet  med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

26 oktober 2009 00:33

Du är klok som en bok, tycker jag. Skulle göra PRECIS likadant - om jag nu gillade sängar. (Fast jag börjar tänka om en liten, liten aning, på mornarna. Hos matte.)
Förresten tror jag inte alls att du smutsar ner! Det är nog bara som att dom skyller ifrån sig. ;)

http://www.belof.se

 
Myrra

Myrra

26 oktober 2009 19:17

Hm, ja det där med nedsmutsningen är ett ständigt återkommande problem här också. JAG rår väl inte för att det är lerigt ute nu? Och inte är det mitt fel att huset kryllar av skitiga katter som helt ogenerat trampar runt i alla sängar och soffor? Nä minsann. Det finns som sagt tvättmaskin. Jag tar mig en liten lur i mattes säng på morgonkvisten, det gör jag, och inte har jag dåligt samvete för det. Inte ett dugg.:)
Pinsamt när man missar att det kommer nån! Ujujuj! Sånt är urjobbigt för oss vakthundar!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

28 oktober 2009 05:51

Men vilken gullig vakthund =)
Bentley brukar "tjuvsova" nere på soffan på nätterna.
Duns,låter det när man kommer nerpå morgonen,så kommer han smygande ut i hallen med heeelt oskyldig uppsyn.

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

29 oktober 2009 19:30

Fy vad taskigt att skylla smutsen på dej!
Samma sak händer här.
Jag drar aldrig in smuts, det är matte!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Timse o Ina

Timse o Ina

29 oktober 2009 22:01

Visst är det härligt att ha sängen för sig själv efter att folket har gått upp så man kan bre ut sig ordentligt... matte klagar också på att vi skitar ner men det är minsann smällar hon får ta om hon vill umgås med oss!

http://timsevimse.blogg.se

 
Gazton

Gazton

5 november 2009 22:57

Ja visst är det härligt med sängar att sova i, fast matte och husse stänger dörren till sina. Mycket fuskigt tycker jag!

http://gaztons.wordpress.com

 
Gunbritt o Benny

Gunbritt o Benny

19 november 2009 00:04

Hm hoppas våra hundar INTE ser dig ;) för dom får INTE ligga i sängar!!! Fast dom nog gärna vill...

Händer ibland att dom oxå smyger upp när vi inte ser ;)

Dom har tjocka härliga fällar och Bia bäddar att sova på:)

Var längesen ni skrev nu...Hoppas ni är friska allihop!!!

Här har det hänt trista saker Vår lilleman Amigo har åkt till andra sidan regnbågsbron :(
Hans hjärta orkade inte mer... Vi saknar han såååååååå!!!

Dom andra hundarna mår tack och lov ganska bra...Alyza går på penicilin mot urinvägsinfektion och det gör vår gamla katt med.
MÅNGA veterinärbesök blir det!!!
Vaccinerade valparna idag...

Har en tik kvar till salu, dom övriga har flyttat hemmifrån!!!
Ser fram emot valpträffarna i början på nästa år, ska bli så skoj att se hur dom växt :)

Vår Alyza har jag börjat träna lite nu, är så skoj!!!
(ja Azca får ju oxå hänga med så länge hon är kvar!!!)

Blir svårare och svårare att släppa iväg henne ;)

Kram Gunbritt.

http://www.belgarhuset.com

 
Sigge

Sigge

19 november 2009 20:31

Sacco var är du??????????????

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Fam Dollar

Fam Dollar

20 november 2009 17:19

We Miss You Like Crazy!!!

http://www.kennelmoneytalks.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards