Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Lördagsnöje

Av Elisabeth Björkman - 26 april 2009 20:56

Började lördagsmorgonen med en promenad i Tyresö. Det var lugnt, vackert och jag insöp skogens alla dofter...


Hittade sedan en pinne som jag ville ha ner i vattnet..


Fick kämpa ordentlig, men till slut fick jag den dit jag ville. Matte tycker jag har en väldigt speciell teknik för ändamålet. Hade det inte varit lättare att bära den dit undrade hon?


Passerade sedan en bäck där det låg en pinne modell större som jag ville ha. Det var bara det att det var så strömt i vattnet så när jag inte längre bottnade så drogs jag med i strömmen. En ny och inte allt för angenäm upplevelse. Som tur var lugnade vattnet ner sig efter bara några meter och jag kunde ta mig upp på trygga land igen. Vi bestämde oss för att pinnen fick vara kvar där den var.


Efter morgonpromenaden gick vi till klubben där vi träffade Elin, Susanne och Linda. Elin var som vanligt på gott humör och bjöd mig på en korvbit. Jag försökte ta hela handen, men hon var beredd så det hade jag inte mycket för.


Vi hade lite brådis och hann inte stanna så länge, men en platsliggning hann vi med tillsammans med de andra. Matte tyckte Kox såg så majestätisk ut där han låg. Bara undrar gör inte jag också det?


Alva var också där men vi hann inte med att leka den här gången. Väldigt dåligt prioritering av matte tycker jag. Inte tog hon några nya bilder heller så det här är en bild från sist vi träffades.

När vi kom hem kunde inte matte låta bli att beundra påskliljan som krupit fram under stenplattorna.


På eftermiddagen åkte vi ner till SSBK där det var DM för schäfrar. Tittade på några BH prov och en BSL klass. Se och lär sade matte..

Petra och Arrak var också där och tittade på . Arrak tyckte nog att det var lite omtumlande med alla nya intryck som är runt om när det är tävlingar. Han tyckte det kändes tryggt att sitta tätt intill sin matte. Själv tyckte jag skotten som sköts under varje program,var lite obehagliga. Matte tyckte inte alls som jag utan att det var ett utmärkt tillfälle för mig att få lite skotträning.


Fick gå en promenad med Tjejen när vi hade tittat klart på tävlingarna. Det var en trevlig avslutning på en bra dag!










 
 
Myrra

Myrra

27 april 2009 19:21

Vilken bra lördag, Sacco! Det där med att bära pinnar har jag också jobbat med i helgen, fast inte så där stora.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
 Anna med flock

Anna med flock

27 april 2009 21:41

Härligt du ser ut att ha haft det med pinnar, vatten och tjejmys. Bra med skotträning, kan man aldig få för mycket av.

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper

Kasper

27 april 2009 23:54

Vatten förstår jag mej på, och tjejer gillar jag, men pinnar - nja, sisådär... Är liksom mer intresserad av rådjursbajs och sånt där annat spännande. Nåt som matte inte fattar alls...
Fin bild den där med dej och tjejen... och påskliljan säger matte, och sjön och... :-)

http://www.belof.se

 
Gazton

Gazton

28 april 2009 01:22

Den där promenaden hade jag gärna följt med på...såg underbart ut.

http://gaztons.wordpress.com

 
Sigge

Sigge

28 april 2009 19:56

Skum stil för att flytta på pinnen.
Eller är det så att du inte har styrka nog i käftarna för att lyfta den?
Tänkte att du kanske inte är lika vältränad som jag

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

29 april 2009 19:12

underbar prommis:)Å vilka underbara jättefina kort på dig o flickorna:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

30 april 2009 19:14

Ha en riktigt trevlig valborg!!!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

30 april 2009 22:38

Önskar er en trevlig helg!
Kram

 
LeiaMia

LeiaMia

1 maj 2009 22:59

Vad roligt att hitta en hund till som bloggar! Jag bloggar tillsammans med matte. Man kan t ex läsa om när jag blev biten av en huggorm för en vecka sedan...

http://leiamia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards