Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Veckan som gått

Av Elisabeth Björkman - 19 april 2009 07:29

Här kommer en sammanställning av veckans händelser i ett och samma blogginslag.


Förra helgen var jag på promenad med husse runt Ågestasjön. Han kastade ut pinnen i vattnet - det vara bara det att den sjönk...


 Tänker du bara stå där och titta på? Kom och hjälp till din landkrabba!


 Nähä, inte det. Då får jag leta upp pinnen på egenhand. Inga problem, men det är lite svårt att andas under vattnet... såklart att jag hittar den på egen hand, men teamwork är roligare!


I måndags var vi anmälda till en kurs i lydnad/kontakt tillsammans med Petra och Arrak. Det är alltid bra att få lite nya tips och låta utomstående kommentera vad man gör för konstigheter, tycker matte. Sedan är det alltid bra att träna kontakt i en grupp med en massa nya hundar, lite störningsträning. Det var bara det att vi missade att kolla upp att det var fler anmälda, vi tog det lite för givet. När vi kom dit visade det sig att det bara var matte och Petra som var anmälda. Nu gjorde det inte så mycket, vi hade en trevlig promenad tillsammans ändå, men lite snopet var det....


Här Petra och Arrak


Igår tog vi en promenad till SSBK och tittade på apelltävlingarna. I väntan på att lydnadsdelen skulle komma igång passade vi själva på att träna lite lydnad. Matte undrar om någon har något tips på hur hon ska få mig att inte sätta sig så långt till höger (i linje vid sidan av hindret) vid momentet hopp/sitt/hopp. Om matte står där och jag hoppar till henne, då svänger jag om till vänster (precis som vid inkallning), men när matte kommenderar hopp/sitt och står kvar då svänger jag om till höger istället kommer långt ut på kanten och tillbaka hoppet blir väldigt snett... Tips mottages tacksamt!!


Igår fick vi oväntat besök av en granne som hade sin hund Minou med sig. Hon är precis 1 år fyllda och ett riktigt yrväder. Har träffat henne en gång tidigare, men det var förra året när hon bara var en liten valp. Visst är hon söt?


Jag låg ner på golvet och Minou for runt mig. Vi  lekte och hade kul en bra stund och matte tyckte att jag uppförde mig exemplariskt och var väldigt snäll mot henne.


Mellan varven var det som att leka med ett spöke. Ingen hund utan bara "dimmigt stoft", hon var överallt och ingenstans från ena sekunden till den andra.


Ibland kom jag i underläge...


Då gäller det såklart att tala om vem som är herre i huset och tukta henne lite .. kanske syns dålig på bilden, men jag har ett stadigt tag (bett), runt halsen på henne


Men ibland var hon stilla flera sekunder i sträck och då låg vi och mös tillsammans.


Hoppas hon kommer förbi fler gånger. Det var ett trevlig avbrott..




 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

19 april 2009 18:30

Vad roligt att läsa om era bravader med veckan!:-) Gud vad länge sen vi sågs!Pratade med susanne och vi pratade om vi skulle försöka få ihop en heldage eller kanske till och med en hel helg snart?:-)/Kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

19 april 2009 19:51

Vilken rolig Minou:) En sån kompis skulle jag också vilja ha! Tindra är urkass på att leka - vill bara jobba och hålla ordning på alla som en annan polishund. Bra jobbat med pinnen - svårt att få upp dom från botten. Man måste dyka och bubbla:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

20 april 2009 00:39

Ojojoj - den där Minou skulle gärna få vara granne med mej också! Såna där lekar gillar jag! Och va härligt det ser ut att bada - tänk du att vi äntligen får göra det nu. Vad är väl blåa sippor mot blåa vatten! :-)

http://www.belof.se

 
camilla

camilla

20 april 2009 11:17

Men gullgubben!! Du är då för söt!!!
Va fjuttigt att inte hjälpa dig med pinnen ;D

Vilken trevlig liten krabat du fick busa runt med.
Fint att du är en sån snäll och kramig kompis!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

20 april 2009 17:02

Låter som ni haft en bra vecka, har tyvärr inga tips ang hoppet eftersom jag inte tränat speciellt mkt hopp pga Tims höft.

Verkar vara en härlig kompis du har, såg mysigt ut.

http://timsevimse.blogg.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

20 april 2009 17:33

hon va jättegullig.mysig vecka du haft:)Jag vet inget med hoppet..e kass på sådant..ska försöka komma ihåg att fråga mannen när jag ser honom..imorgon kväll typ:(

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

21 april 2009 04:39

Du och Minou verkade ha väldigt skoj, fint grepp du hade om hennes midja också =)

http://gaztons.wordpress.com

 
Sigge

Sigge

21 april 2009 19:32

Trevlig kompis du skaffat dej.
Jag blir fortfarande chockad när jag ser dej i vattnet vid denna årstid.
Människovalpen är fortfarande kvar i magen.
Men matte tror att den kommer imorgon.
Hin vill ha den i present

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

23 april 2009 11:59

Härliga bilder i vattnet! Ser ut som sommar!!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

23 april 2009 18:10

Kul kompis du har - Minou! Och du själv är ju en riktig hedersman. Tänk att du vågar hoppa i plurret då. Det har jag aldrig prövat än så länge. Min M. kanske måste kasta en pinne för att jag ska i... (Det var ett tips, sa hon.)

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
matte

matte

24 april 2009 12:54

Härliga bilder :)

http://femtinio.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards