Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Första Adventsmys

Av Elisabeth Björkman - 29 november 2009 21:09

Önskar er alla därute i cyberrymden en riktigt härlig första advent!


Här har huset förvandlats till en röd oas. Det är röda dukar på borden, röda sängkläder i sängarna, röda handdukar i badrummet och såklart röda ljus och röda julstjärnor på bordet  samt adventsstjärnor i fönstren (dock inte röda). Allt kan beskrivas med ett enda ord JULMYS! Tomtarna kommer dock inte fram förrän till lucia.


Själv har jag haft lite bekymmer då mitt väl gömda ben kom fram när det bäddades rent. Har haft stora problem med att hitta ett nytt gömställe. Passade på medan de andra julfikade, då tassade jag upp på övervåningen med benet och kom nöjd ner en stund senare utan ben. Övriga i familjen undrar vem som har fått äran att vakta det åt mig den här gången... 

  

 
 
Gunbritt

Gunbritt

29 november 2009 23:57

Va mysigt ni fått det!!!! :)
Vist är det mysigt att fixa till advent...
Har hunnit med en del jag med men inte riktigt lika mycket som ni ;)
Hoppas dom inte hittar ditt ben igen Sacco, du har väl hittat ett riktigt bra ställe nu!!!

Kram Gunbritt

http://www.belgarhuset.com

 
Kasper

Kasper

30 november 2009 00:43

Vad mysigt du har det, och vilket stort och härligt och vackert bord!
Min matte har också fixat en massa. Fast hon har glömt att fotografera. Men det kommer nog. Lite rött åt mig har hon också ordnat!
Listig du är med ditt ben. Hos mig är det MATTE som plockar undan dom och jag som bär fram dom och möblerar med dom lite här och var, jag tycker att dom ska SYNAS, alla mina trivsamma ben.
Ha en fortsatt mysig advent!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
 Anna med flock

Anna med flock

1 december 2009 15:20

Åh vad härligt juligt mysigt ni har det!

http://timsevimse.blogg.se

 
camilla

camilla

1 december 2009 20:14

Men Uj så mysigt det låter. Ett enda hav av rött härligt julmys!!

Va busigt med benet. Har du grävt ner det i tvättkorgen? *viskar*

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Fru Dollar

Fru Dollar

4 december 2009 17:35

underbara vackra fantastiska december. M.Y.S
GRYMT avundsjuk på ert bord och stolar....
Vart har ni köpt det???????????????????????????
Letar och letar.
Vill Ha........

http://www.kennelmoneytalks.se

 
Myrra

Myrra

10 december 2009 20:57

Ooo, vad fint det var både på din julfina blogg och hemma hos dig! Ja, det är förfärligt vad de snokar ibland, människorna man bor hos. Kan vara himla svårt att hitta på bra gömställen inomhus. Dom rotar fram ens grisöron också har jag märkt. Man kan tro att de OCKSÅ har hyfsat luktsinne.

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards