Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Vackra, härliga höst!

Av Elisabeth Björkman - 27 september 2009 21:22

Om man nu bortser från mörkret, så visst är hösten en härlig tid!

Se bara på denna ekstam som är klädd i slingrande eldröd kostym. Naturupplevelserna är häftiga denna tid på året!

  


Idag har jag varit ute på Farstanäset med matte-

Här tar jag i för kung och fosterland när jag springer tillbaka med bollen till matte.



  


Vi tog en liten vilopaus nere vid sjön..  


Det blåste en del och luktade väldigt gott i skogen idag..

matte undrar när jag ska fatta att det innebär koppel på om jag ser ut så här. 

 


Okej då matte, jag lovar att sköta mig!

  

Efter promenaden med matte fick jag följa med husse och svärmor på loppis ute på Värmdö. Träffade en av mina dagisfröknar där. Då blev jag jätteglad! Matte hade inte tid att följa med på loppis hon var på sån där SPA dag på Sturebadet med massage och allt, en mycket uppskattad födelsedagspresent som hon inte hade kommit sig för att nyttja förrän nu. Hon kom hem mycket nöjd, rödmosig och loj i hela kroppen... zzzz



Igår var vi nere på klubben en vända och träffade Elin, Mirko, Susanne och Kox för att titta på när de tränade.

Tyvärr blev det inga bra bilder alls denna dag, men här en bild på Mirko i alla fall.

Vi håller tummarna och önskar lycka till med tävlingarna för båda två framöver. Hoppas Kox slipper både svampplockare och lösspringande hundar i sin uppletanderuta nästa gång. Vilken himla otur ni hade sist!!!

 


Passade på att titta lite på SM i Freestyle som gick av stapeln nere på klubben när vi var där.

Här Frida Binette som ställde upp med två av sina hundar. Otroligt fina uppvisningar från alla deltagare! Det förvånade oss att publikdeltagandet var i princip obefintligt. Det är otroligt häftigt att se samspelet mellan hund och förare i denna gren.

 

  




 
 
Havis

Havis

27 september 2009 21:27

wow, det var en härlig höstbild! (vovven är också fin!)

http://hemmahoshavis.blogg.se

 
Giah med flock

Giah med flock

27 september 2009 21:59

Det är klart ni ska kolla mina valpar :) Dom är såååå fina!!!!!
Tycker du ska visa din husse sidan så du kan få en lekkamrat, vore ju toppen för min puppilur ;)

Är ju lite orolig för om dom kommer att få bra hem!!! Men hos dig verkar det ju vara TOPPEN ;)

Tjata lite, eller ännu hellre kom och hälsa på så jag får leka med dig!!! Så kan din husse och matte leka med valparna *HI* *HI* smart va...

Det där med rallylydnad såg skoj ut tyckte matte...
Fast jag är rätt nöjd med min "ingen" lydnad som jag praktiserar nu...Matte har annan åsikt ;)
Men har man blivit mamma så BORDE man få bestämma mer själv eller hur???

Fast matte påminner mig om att jag tycker det är skoj att träna !!! Och att jag ska föregå med gott exempel till dom små...
Ska ju ha återträffar och ev träningskvällar/helger emellanåt med valparna och deras ägare (om dom vill)...Matte vill det i alla fall...Och Otiz matte som är utbildad instruktör, har erbjudit sig att vara med :)

Oavsett om ni vill ha en valp eller inte vore det skoj att ses någon gång :)
Nospussar Giah... Matte hälsar och tackar för lyckönskningarna!!!

http://www.belgarhuset.com

 
Giahs matte

Giahs matte

27 september 2009 22:03

Ops, glömde säga att det var en UNDERBAR höstbild!!!
Hösten har varit /är väldigt vacker!!! Men håller med om att det INTE behöver bli sååå mörkt sååå tidigt!!! :)
Gunbritt.

http://www.belgarhuset.com

 
Kasper

Kasper

28 september 2009 00:54

En sån dag du haft! Myckt skoj - antar att du sover som en uttröttat stock nu! Kosntigt att just stockar är så trötta, men det är dom visst. Säger matte, som själv sover som en stock när hon väl somnat. :)

http://www.belof.se

 
Gazton

Gazton

28 september 2009 22:49

Vilken fin höstbild =).... å bilderna på dig ser kanon ut. Kan tala om att både Ella och Happy här dregglade när dom såg dig.

http://gaztons.wordpress.com

 
Virre med Puma

Virre med Puma

30 september 2009 23:51

Vilka härliga bilder!=)
Skönt med höst tycker vi,fast här uppe är det mörkt redan vid 18 vilket ju är lite tråkigt...
Kul med rallylydnad! Vi har oxå anmält oss till en sån kurs=)
Och snart ska vi tävla oxå...vi gör tävlingsdebut den 30....
i Lp1an.

Ha det kanon!=)/Mvh Virre med puma

http://www.virrespumin.zoomin.se

 
Myrra

Myrra

1 oktober 2009 19:51

Nog är det vackert på hösten, tycker matte! Vi fick första frosten i natt.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Giah

Giah

4 oktober 2009 00:03

Nya bilder på valparna igen :) i hundbloggen!!!
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Linda & Azi

Linda & Azi

8 oktober 2009 12:04

Vad lustigt att Sacco går på Sunda Hundar! :) Jag ska nämnligen kanske börja praktisera där till våren. Isåfall kommer vi ses om ni är kvar där. De kunde ej ta emot mig nu pga de har så få av hundar, så vi väntar till våren. Är dagiset bra annars? En av de personalen kan teckenspråk (Annika), så därför passar det bra för mig där. Jag har slutat nu på Hundgrottan för jag känner mig lite ensamt med att de alla är hörande och kan ej prata med mig som "vanligt", utan korta meningar osv på mobilen.

http://www.astirazalea.blogg.se

 
Ingen bild

Elin & Mr M

10 oktober 2009 20:21

Så det blev tävling idag ändå;-) jag visste inte hur ni skulle göra? jag jobbade så jag kunde inte åka och kolla på tävlingarna idag:-( Bra jobbat med ett 2:a pris, bättre lycka nästa gång! Ni är så duktiga så!/Kram (det går alldeles för långt mellan gångerna som vi ses!)

 
Fam Dollar

Fam Dollar

10 oktober 2009 21:12

Tycker ni var underbara idag........... Lite för låga betyg av domarn,,,,,,,,,,,,,men det finns ju där..............
Nästa gång då jävlar,,,,,,,,,dessutom....... sötare hund finns inte.............
Betyg 10

Ha en underbar kväll..
//// D.I.T

http://www.kennelmoneytalks.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards