Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Fullt upp..

Av Elisabeth Björkman - 12 september 2009 18:35

Dagen började med en "promenad" till brevlådan och tillbaka. Hann bara lyfta på benet innan det var dags att gå in igen. Lite sur över den korta rastningen och att matte sedan lämnade mig hemma. Efter en dryg timme var hon dock tillbaka från en snabbvisit hos tandläkaren (trevlig sätt att börja lördagmorgonen på). Åkte ner till klubben och tränade lite lydnad. Jag rörde mig framåt, nästan på hugget alltså och matte var nöjd. Sedan blev det en tur i skogen, tyvärr inte någon sådan där långpromenad som jag brukar få på helgerna, men det var trevligt ändå.


På väg till skogen sprang vi på Susanne och Kox som var där och tävlade Elitspår. Kox var påtagligt påverkad av sensommarvärmen och Susanne funderade på att bryta. De genomförde dock tävlingen men även om poängpotten inte blev full, så fanns det säkert en hel del saker att glädjas åt och sånt som behöver tränas mer på. Vi önskar lycka till inför nästa helg!! Jättekul att träffas, det var verkligen länge sedan sist!

  


Sprang på Pia och Catch också. Han växer den lilla killen! Jättekul att träffa er också!

  


Efter promenaden åkte vi till Tungelsta och träffade Smulan.

Jag var inte så där rikigt på hugget idag, men lite lattjade jag med henne.

  


Jag var mer intresserad av deras kanin..   


Mycket intressant varelse det där.. kan den inte få komma ut ur buren?  


Vi hade med oss släpet och lastade på en soffa som Smulans husse och matte hade över och körde iväg den till mitt dagis. Tack Fajsa och Miche! Den kommer att bli mycket uppskattad av mig och mina kompisar.

  


Passade på att provligga den också, mycket skön soffa det här! Riktigt mjuk och gosig!

  


 Hade tänkt göra ett stopp på Gubbängsfältet för att säga hej till Erica och Luke som var där på utställning, men de hade redan hunnit ge sig av hemåt. Stort grattis till HP och fin placering!


Sedan bar det av tillbaka till klubben igen, hade hoppats på att hinna se slutet av tävlingarna där idag, men vi kom tyvärr försent. Kom precis lagom till prisutdelningen där Dollar stod överst på pallen. Ni är så vansinnigt duktiga! Stort grattis till 1:a priset i Elitspår och till ett cert. Imponerande och inspirerande!!


  













 
 
Ingen bild

Fam Dollar

12 september 2009 19:34


Tack för Grattisar...
Thomas är skitnöjd över att det ser ut som om han har en flygande "halmbalm" roterande över hans huvud...........

Men utseendet till trots,,,,,,,,,skitnöjda med Världens Bästa Dollar..........................

 
Ingen bild

Kasper md matte

13 september 2009 20:54

Såna där ynkliga brevlådaprommisar är inget vidare - min tar ca 4 minuter tur och retur. Men sen fixade ju din dag till sig.
Himla fin soffa, som gjord för dej tycker jag! Ni klär varandra. ;)

 
Myrra

Myrra

13 september 2009 21:30

Oj, vad många kompisar du träffat på bara en enda dag! Så många träffar inte jag på flera veckor ens - som bor mitt ute i skogen! (Förutom hos dagmatte alltså).Nu är jag uppe i Ångermanland på semester en vecka och här är alla kompisar på älgjakt så jag är nästan ensam hund här också.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Virre o Puma

14 september 2009 23:21

Hej! Usch vilken hemsk början på en lördig med att tvingas åka till tandis.. Kaniner är skojiga djur, var nog bra att den var inspärrad där i buren:p
Mysigt dagis där ni får ha med egen soffa o grejjer!
Låter ju verkligen toppenbra!
Ha det fint=)

 
Timse o Ina med matte

Timse o Ina med matte

16 september 2009 22:24

Himmel vad ni hinner med mycket när på helgerna, känns som vi ligger på latsisidan ;) Fast iof jobbar ju matte varannnan helg... Mysig soffa du fick till ditt dagis, kan du ligga och trona i när matte och husse jobbar. Glada svansviftningar!

http://timsevimse.blogg.se

 
bentley

bentley

23 september 2009 09:24

Ahmen hallååå....vad är detta för lyx??? Skinnsoffa på dagis!!
Fubbigt värre.
(jag brukar smyga upp i soffan på natten när ingen ser mig....gnnngh va gött)
Va många vänner du träffat på en och samma dag...å en kanin oxå. Jösses grabben. Du har ett fint hundliv :)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Giah med flock

Giah med flock

24 september 2009 23:01

Haloj, vilken snygg soffa ni fick till ert dagis...Ser ju skön ut!!! snacka om lyx ;)
Va söt du var när du sov med en sten som kudde fast det var fullt liv ikring dig...Tror inte jag hade somnat med sååå mycket att hålla koll på ;)
Mina småttingar växer och dom fick vara ute för första gången igår... Matte hjälper mig att mata dom nu, två ggr per dag alla övriga måltider får jag fixa...Lite jobbigt när dom nu fått tänder men vad gör man inte för sina älskade ungar...
Nya foton på valparna finns på hemsidan under valpbilder och i bloggen såklart ;)
Blir lite mycket bilder men matte älskar att fota!!!
Nospuss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Fam Dollar

Fam Dollar

25 september 2009 16:20

Fick just startlistan för SSBK´s lydnadstävlingar i min hand.
Såg ett spännande ekipage i lydnadsklass 2. ;=)

Hoppas vi hinner se er. T dömer och jag skriver i 1:an.
Men vi kommer hålla alla tummar så hårt vi kan.
HEJJA HEJJA!!!!

http://www.kennelmoneytalks.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards