Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Heja Team Racehorn!

Av Elisabeth Björkman - 5 september 2009 18:16

Efter morgonpromenaden packades ryggsäcken med picknick. Undrade såklart vad som var på gång. Behövde inte fundera så länge, bilturen tog bara en kvart så var vi framme vid målet - Högstabanan för att titta på folkracetävlingar.


Här har vi precis kommit fram och husse säger hej till mattes brorsa Bosse och kusin Tommy som båda skulle köra idag.


Självklart var sheriffen med underhuggare på plats. Här är jag på promenad med dem.


Tommy får hjälp av Björn med en sista puts av rutan innan han rullar iväg till startplattan.


Det blev ett mycket spännande heat. Här är det Tommy i kamp om förstaplatsen som han knep och sedan behöll över målgången. Grattis till vinsten i detta heat som gav välförtjänta och väl behövliga poäng inför morgondagens finaler. Snyggt kört Tommy!


Sedan förväntades jag vara barnvakt. Vilket toppenuppdrag jag fick på min lott! Hade inte så mycket att säga till om, det var bara att ställa upp.


Efter ett tag blev det Ericas tur, här på startplattan. Säkert med en hel del nerver i spel. Tyvärr tappade bilen all knuff i motorn och den viktiga startfighten om tätplatserna fick hjälplöst överlåtas till andra att kampa om. Synd, men väl kämpat Erica!


Jag skötte mitt uppdrag som barnvakt alldeles ypperligt. Men måsta han sitta PÅ mig? Har han ingen egen rumpa att sitta på? Ta mig härifrån snälla!


Vi satt på berget och jag hade bra utsikt över banan och allt som hände där nere.


Efter att ha varit på promenad, suttit barnvakt och kollat på tävlingarna en stund så blev jag väldigt trött. Vilken tur att jag hittade en sådan bra huvudkudde så jag kunde vila bekvämt.


Zebban tycker folkrace är jättespännande. Han tröttnade aldrig på att titta utan följde uppmärksamt varje heat med blicken. Varv efter varv.. hade han fått hade han säkert gärna varit med och kört också.


Det fanns olika sätt att ta sig av banan. Vissa behövde lite mer hjälp än andra..


Det fanns olika sätt att ta sig runt banan också. Vissa gjorde "rulltårtor" och behövde hjälp att komma på rätt köl. Tur att bilarna är ordentligt förstärkta med störtbågar, rejäla stolar, säkerhetsbälten och förarna bär brandsäkra skyddsdräkter och hjälm.


Bosse startade sist och hade även han problem att komma iväg i starten. Försökte kompensera genom att trycka gasen i botten genom kurvorna. Tyvärr räckte det inte hela vägen fram, men bra kämpat av Bosse också!


Här Erica med sina grabbar. De små drömmer säkert om att bli 15 år och få köra som storebror gör.


Eftermiddagen led mot sitt slut och det blev dags att åka hemåt. Matte släppte av mig och husse i Skogås så fick vi en skön promenad hem genom Ågestaskogen som ligger på andra sidan motorvägen. Nu är jag trött och ska sova resten av kvällen.


Tack för en trevlig dag hela gänget. Vi håller tummarna inför morgondagens finaler! Skiner solen och det finns tid över så kommer vi och hejar på plats även imorgon.

 
 
Myrra

Myrra

5 september 2009 20:56

Det var en ovanlig dag du haft. I alla fall tycker JAG det eftersom jag aldrig varit på något sånt där folkrace! Vad bra att det går bra på nya dagiset - klart man måste fräsa ifrån ibland!
Jag såg också en räv härom morgonen! Matte tyckte den var söt men det tyckte inte jag.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ina och Timse

Ina och Timse

5 september 2009 21:52

Vi är lite imponerade över att du verkar kunna vara så lugn och vila överallt...

Matte hälsar att Tim stinkis brukar variera i hur länge han luktar men nån månad är nog tyvärr inte ovanligt även om styrkan på stinkandet varierar :(

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

6 september 2009 19:22

Folkrace har jag aldrig sett.
Fatar inte hur du kan somna när det händer en massa.
Man ska ju ha koll på allt.
För övrigt.
Hästskit kommer från hästmonster alltså är det giftigt!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Linda & Azi

Linda & Azi

8 september 2009 00:53

vacker sigge är! :)

http://www.astirazalea.blogg.se

 
Linda & Azi

Linda & Azi

9 september 2009 17:57

Jasså, bra och lära sig nått nytt om foder :) Vad har ni Sacco till för något speciellt? Eller mest som sällskapshund? Vilken kennel är han ifrån? :)

http://www.astirazalea.blogg.se

 
Elin & Mr M

Elin & Mr M

10 september 2009 08:00

Ser ut som att ni har haft en härlig dag!:-)

Hoppas att ni har fått bort lukten på illaluktande Sacco?!....hihihi.....har fått reda på vad det kan vara?

Kram(det var alldeles för länge sedan vi sågs!)

http://akjasmirko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards