Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Stinkbomb och räv

Av Elisabeth Björkman - 2 september 2009 22:26

Fick som sagt bada i förrgår, schamponerades flera gånger om. Matte var ju nöjd och tyckte jag luktade gott. Den uppfattningen ändrades dock när hon kom hem från jobbet i går. Matte kände på 2 meters håll att jag stank, det borde innebära att jag luktade mindre innan badet eftersom hon inte kände så mycke av det tidigare (där ser ni hur onödigt det är att bli indragen i tortyrkammaren). Matte undrar om någon har något tips? Hon funderade på om det kan vara analsäckarna..?? Hon vet dock inte hur det luktar, bara att det skall lukta väldigt illa. Ömmar dock inte.. Hon tycker dock att stanken är mindre idag, eller har luktsinnet vant sig?


Hur som helst så har jag fortsatt att sköta mig bra på dagis både igår och idag. Nu ska jag få börja gå fulla dagar från och med imorgon. Personalen berättade för matte att jag hade blivit lite grinig på en flatkille under en promenad. Han är inte så gammal, bara 1 år, och han envisades med att gå och stirra på mig. Vet inte om han tyckte att jag hade väldigt stora öron, om min frisyr låg fel eller om han bara tyckte att jag var väldigt intressant för han kunde inte släppa mig med blicken. Till slut tröttnade jag och fräste ifrån. Jag vill bli lämnad ifred, hoppas han förstår det nu. Brydde mig inte om honom något mer sedan och personalen tycker tack och lov inte att jag är besvärlig. Matte så nöjd!!


Den här killen såg vi häromkvällen när vi var på väg till klubben. När vi kom var den väldigt nära vägen, men matte hade inte kameran redo och var tvungen att vända bilen för att inte så i körbanan. Då hann den tyvärr smita iväg en bra bit bort så tyvärr ingen bättre bild än så här. Träffade en räv på riktigt nära förra helgen, kanske kan visa en bild om Erika lyckades föreviga händelsen med med sin kamera??


Här en bild på Luke också när han var här i lördags. Matte säger att han är en väldigt söt och gosig långskånk. Han ser ut som en tonåring och benen fladdrar åt alla möjliga håll. Charmigt säger hon!

Tycker inte jag, tycker han brer ut sig på MITT vardagsrumsgolv och fjäskar för MIN matte. Gillar ingetdera.


Nu är det natti, natti om matte kan sova. Hon har opererat bort ytterligare en visdomstand. 4 st hemska bedövningssprutor förlamade typ hela ansiktet och hon är numera ganska lik en hamster. Effekten av bedövningen är fortfarande märkbar, men nu börjar en annan något mer smärtsam upplevelse att infinna sig. Citodon och Ipren gör förhoppningsvis susen för en smärtfri och sömnrik natt.

Natti, natti alla vänner därute i cyberrymden!







 
 
Kasper

Kasper

3 september 2009 01:14

Hej, jag har allt läst vad du har skrivit fast jag inte har skrivit nåt själv på ett par veckor. (Men nu har jag det.) Den där lille Mårten verkar vara en schysst typ, mindervärdeskomplex tycks inte ligga för honom. Och så bra ni tillsammans ryms i en soffa!
Har sett att du träffat Sigge också (i förtroende - jag blev OCKSÅ lite sur på att min matte gullade så mycket med honom, hm, han tycks ha en märklig förmåga att charma både tikar och mattar).
Nåja, vi är faktiskt också charmiga, både du och jag. Så det så!!! :)

Jaså, du har SETT en räv - jag har bara lyckats lukta dom!

http://www.belof.se

 
åsah

åsah

3 september 2009 08:44

Hej! Vad kul att det går bra på dagiset! Jag tänker att lukten kan vara hormonell.. jag känner en till hund som började lukta så där mycket, men jag vet inte riktigt, jag tror de hittade något som var lite förändrat i kroppen, men jag vet inte vad de gjorde.. kanske ringa och fråga veterinären om de tror att det kan vara hormoner eller nåt annat? han har ju börjat lukta mer nu än tidigare tycker då jag (jag kände inte att han luktade när jag promenerade honom i våras, men gjorde det nu när jag gick med honom....)

http://vazyaila.wordpress.com

 
 Anna med flock

Anna med flock

3 september 2009 08:52

Kan inte lukten vara hormonell som Åsah skrev? Tim luktar skunk över bakpartiet ovanför svansen imellanåt (ej analsäckarna) och det verkar bli värre när han får mkt hormoner som nu när våran tik löper. Hjälper knappt att tvätta honom, det stinker ändå :(

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Virre o Puma

4 september 2009 13:50

Hej! Analsäckarna luktar surströmming/rutten fisk! Har nämligen tömt Puma en gång på detta hos vet, o det var ingen doft jag vill vara med om igen!
Det stank verkligen illa!!!
Så jag tror mer som de andra skriver att det kan vara något hormonellt kanske?

Usch vad jobbigt med tandvärk o tandläkarbesök,fy!! Lider med dig!
Har själv återigen tandvärk men hoppas den går över så jag kan avvakta med tandis en stund...

 
Sigge

Sigge

4 september 2009 19:32

Jag kände aldrig att du luktade illa.
Luke är fortfarande väldigt söt.
Har stort medlidande med din stackars matte och tandvärken.
PS Jag har ätit upp även det andra grisörat som var lika utsökt det.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards