Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Yes! Vi klarade uppflyttningen!!!

Av Elisabeth Björkman - 6 september 2008 15:10

Mattes guldklimp som skrapade ihop 263 poäng och därmed blev uppflyttad till lägre spår!!!  Stort tack till er alla som har hjälpt oss på vägen med träning, support, goda råd och mentalt stöd!!! Utan er hade vi inte klarat det!

Husse fick inte följa med så vi har tyvärr inte några bilder från dagen.


Allför tidigt blev jag utsläpad på kissrunda  imorse. Förstod att det var något på gång för på helgerna brukar jag i vanliga fall få sova ut ordentligt på morgonen. Hur som helst så  var vi 10 ekipage som hade samlats denna mulna, småregninga morgon för att tävla appellklassen i spår. Matte drog startnr 10 så det blev en lång väntan tillsammans med ett par tusen ettriga, ilskna,  myggor som tyckte att vi invaderade deras territorium.

Spåret gick kanon enligt matte. Hon säger att jag tuffade på som på räls i precis lagom tempo och att jag gick precis i spårkärnan hela tiden (inga slag alls). Dessutom stannade jag ordentligt och markerade varje spårapport och väntade snällt tills matte kom fram. Domaren tyckte också att vi skötte oss kanon och vi kammade hem full pott i spårningen. Behöver jag säga att det vankades köttbullar och bus i massor efter det.


Efter en liten fikapaus vid klubben blev det budföring och platsliggning.

Matte verkade väldigt tjenis med figuranten på budföringen, själv hade jag aldrig sett killen tidigare (inte matte heller berättade hon sedan), men är han ok för matte så duger han väl åt mig också. Matte nämnde något om han kanske, kanske kunde ha en boll på sig (vilket inte var sant, jag blev lurad helt enkelt). Vi sprang bort till domaren och när matte kommenderade så sprang jag snällt till figuranten vilket höll på att få matte att tappa hakan helt. Satte mig dock inte men matte tyckte att det var en seger att jag sprang över huvudtaget så hon var supernöjd ändå.


Resten av lydnaden gick över förväntan enligt matte. Genomgående en hel del dubbelkommandon och genomgånde problem med sättande, men vi fick poäng på allt och lyckades skrapa ihop 263 poäng vilket räckte till en 4:e plats (160 p är godkänt och gränsen för uppflyttning är 224 p). Det var hård konkurrans och ovanligt nog så klarade hela startfältet uppflyttning. Vann gjorde Yvonne med Västgötaspetsen Vargaviddernas Alf Ylare med  284 poäng. Stort grattis!!


Så här bedömde domarna vår insats:

Specialmomenten:

Spår: 10 poäng av båda domarna!

Budföring: 7 resp 8 poäng (dk sätter sig ej, slarvig ingång)


Lydnadsmoment:

Platsliggande: 10 poäng av båda domarna. 3 långa minuter sade matte..

Linförighet: 8 resp 6,5 p (dk, sen i start,  sätter sig ej vi ett tillfälle)
Vi kan bättre, men idag ville det sig inte..

Framförgående: 7 resp 8 p (dk, sitter ej)

Platsläggande: 9,5 resp 8,5 p (ngt segt) ja, ja vi vet...

Inkallande: 8 resp 7 p (dk, sätter sig ej, nosar) ??? Enda momentet som matte tycker att jag borde ha gjort bättre ifrån mig på, borde vara en enkel 10 poängare. Har nog aldrig hänt att jag inte har satt mig vid en inkallning. Alltid händer det något märkligt på tävling.

Apportering:  5 resp 5 p (tveksamt, leker, tugg) Matte supernöjd med ATT jag hämtade apportbocken och att vi fick poäng överhuvudtaget. Behöver jobba ordentligt med det här momentet.

Hopp över hinder: 8 resp 7,5 p (dk, segt sättande)


Nu ska vi bara ta det lugnt och ha roligt i skogen ett tag framöver (kanske leta kantareller) och lägga lydnadsträningen åt sidan. Sedan ska vi fortsätta träna in momenten till lydnads 2:an under vintern och fokusera på att få till det där  apportering och det sega sättandet. Lägre spår får vänta åtminstonde till nästa höst...




 
 
Petra, Tjejen och Arrak

Petra, Tjejen och Arrak

6 september 2008 16:25

STORT GRATTIS TILL ER!!!!

http://www.vhshundagarutbildningochfriskvard.se

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

6 september 2008 16:34

Får lov att säga GRATTIS ännu en gång!!!!!Super roligt för er!Det var ni värda!!!!/Kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

6 september 2008 17:57

GRATTIS!!!!!!! Åh jag ryyhyyser! Fan va bra gjort!!!! (ursäkta svordomen)
Stor grattiskram till er båda!!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Affe

6 september 2008 18:06

Grattis till Er båda! Va kul och vad duktiga Ni är! Nospuss från Affe och matte och husse Grattar också!

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

6 september 2008 18:25

Grattis!!!!
Gick ju kanonbra ju! 263 poäng, inte illa.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

7 september 2008 00:25

Va DUKTIG du är, Sacco! Sånt där skulle jag aldrig klara. Jag är riktig vimse säger matte, men hon låter snäll på rösten när hon säger det, så det är väl okej, det också :-)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ingen bild

molle

7 september 2008 10:26

grattis kungen!!!

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

7 september 2008 11:58

Fasiken va ni är duktiga! Bra jobbat, Grattis!

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

7 september 2008 13:37

GRATTIS!!!!!!!!!!
Inte dåligt alls!
Skulle jag nog inte klara men jag har ju fullt upp med att fynda och leta svamp jag

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisabeth och Sacco

7 september 2008 20:25

Tack för alla gratulationer!!! Det värmer!! Vilken hejarklack vi har:)

 
Ingen bild

molle

9 september 2008 21:30

du har fått en award ..
av lilla mej.
kolla hos mej

 
Helene

Helene

11 september 2008 13:57

Ett stort GRATTIS!!!!!Kraam Helene

http://erox.zoomin.se

 
Ingen bild

malte o snoken

22 september 2008 10:45

ett jättegrattis till en sån "sötsacco" så man blir ju lite pusssjuk när man ser hans goa ögon o tjocknäsa...grattispussar på densamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards