Direktlänk till inlägg 6 september 2007

En trevlig eftermiddag i skogen

Av Elisabeth Björkman - 6 september 2007 07:10

Igår efter jobbet åkte vi ut till Haninge. Elin lade ett "högre spår" till Sacco. Vi hann med att äta lite "middag" och god äppelkaka i kvällssolen medan vi väntade på att spåret skulle lägga till sig. När det väl var dags nosade Sacco sig ivrigt  runt spåret utan problem. Det var jättekul att se, vi lade endast en slutapport eftersom han slarvar lite med apporterna nu så försöker jag träna in dem separat. Spåret var så långt att Sacco nästan såg  nöjd ut när han hittade slutapporten och fick sjunka ner bredvid den och pusta ut lite. Under spårets gång tappade jag taget om spårlinan i en nedförsbacke och när jag väl lyckats ta mig ner runt hörnet var Sacco långt borta. Sprang förgäves (skrattandes så tårarna nästan rann gjorde inte saken lättare) och försökte komma ikapp för att greppa den röda linan som så retligt slank mig ur näven så fort jag närmade mig. Till slut fick Sacco så stort försprång att jag blev tvungen att ropa på honom så han fick stanna och vänta in sin söliga matte. Efter spåret körde vi lite uppletande med Mirko så han också fick aktivera sig. Jag tyckte han skötte sig jättebra och han kom snällt tillbaka till matte och visade stolt upp mössan och andra saker som vi placerat ut.

 
 
Helene

Helene

7 september 2007 11:35

Vad roligt;=) Vad duktig Sacco är!!!! Kramis

http://erox.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards