Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Mars är ju mars..

Av Elisabeth Björkman - 23 mars 2009 19:50

..så man kan ju inte förvänta sig så mycket annat än att vädret är opålitligt, men man blir ju så besviken, i alla fall blir matte det.


Igår var det nästan barmark och vi kunde spåra, idag är det åter igen vitt, vitt, vitt. Husse bytte bromsar på bilen igår och när däcken ändå var av och vädret så "vårigt" åkte sommardäcken på. Han hann inte mer än skruva fast sista bulten så var det fullt snöoväder. Matte var ganska nöjd med att husse hade eftermiddagspromenaden på sin lott.. just det, hon skulle ju vara snäll i en hel vecka:)


Matte hävdar bestämt att hon tycker vitt (läs snö) är trist och grönt (läs gräs) är skönt. Själv gillar jag vitt!

 


Igår kväll hade matte och jag lite dragkamp. Hon tycker jag är en usel kamphund... Ser ni inte hur jag tar i och kampar för glatta livet?


 
 
Sigge

Sigge

24 mars 2009 09:05

Ähum Sacco..........
Just nu är vattnet väldigt svalt och uppfriskande i spagropar och bäckar, för att inte tala om sjökanterna bland isflaken.
Men badkrukor som flörtar med MIN TJEJ kan "råka" hamna i dom alldeles ofrivilligt och lääääänge.
Du kan dejta den där onödiga typen Dahro.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

24 mars 2009 16:15

Hihihi vilken kamphund ;)

Ja fy vi fick också snö igen, totalt onödigt...vill ha vår!

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

24 mars 2009 20:48

Ha,ha Sacco!!!!!!!
Giah har sett mej efter spagropar och hon GILLAR mitt utseende då!
Förresten så tycker hon också om spagropar och avskyr regn!
Jag skickar nån leonbergerbrud till dej då om inte Darho passar!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

25 mars 2009 00:51

Men sacco dååå!!! Jag håller med din matte...Man ska stå ta ett stadigt tag och DRA DRA DRA helst ska den man kampar med få lov att flytta sig frammåt, tappa greppet är ännubättre om den gör för då äger man kamptrasan/pinnen eller dyligt... JÄTTESKOJ!!!
Du får nog träna lite :)
Ser ju väldigt slött ut...
Bry dig inte om Sigge han är bara sotis...Vänner får jag väl ha...Det är ju han jag är ihop med det vet han ju...
Undrar vad han säger när matte bestämt sig för vem jag ska ha valpar med...Det blir INTE han även om VI båda vill...Suck...Ja den som lever får se...
Vänner behöver man många säger matte så jag hoppas du fortfarande "törs" titta in hos mig på hemsidan...Sigge är faktiskt värdens snällaste!!! Bara så du vet :)
Dahro ska du nog INTE dejta han börjar bli omöjlig...Vill inte leka med hanhundar längre...Vill ha tikar för sig själv tror jag...
Vi har med fått snö igen... Matte tror det beror på hussar som bytt däck...Vår gjorde oxå det nämligen och strax efter började det snöa!!!
Nospuss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Gunbritt Gias matte

Gunbritt Gias matte

25 mars 2009 01:03

Jag har varit in och tittat på ALLA fina bilder...Längtar efter vår Bamse!!!
Va fin han är er kille!!!
Härligt med syskonbilderna med...
/Gunbritt

http://www.belgarhuset.com

 
camilla

camilla

25 mars 2009 12:47

Så ser en riktig kamphund ut :D
Jag börjar tro att du och Bentley är väldigt nära släkt :p

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

25 mars 2009 18:24

Dra som attan är roligt. Och jagas .... Men det kan vara mysigt att ligga och fegdra också. Blir nästan lite gosigt av det hela. Så brukar jag också leka med min husse och matte.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Kasper med matte

Kasper med matte

26 mars 2009 11:46

Du är ju bara en gentlehund, ju! Och som sådan SKA man låta mattar vinna dragkamper! Tror det stärker deras självkänsla.
Det där med kopplet - hihihi, kunde ha varit min matte. Hon kom att tänka på när hon blev tvungen att polisanmäla att någon stulit hennes väska som hon glömt på parkeringsplatsen, bredvid bilen. (I en väska finns MYCKET som mattar behöver. Körkort och sånt.) En vecka senare hittade hon väskan - i bilen!

http://www.belof.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

28 mars 2009 06:22

å vi hade snöstorm här igår!!!vad sur man blir! hihi..söt du e när du kampar/håller trasan;)trevlig helg

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

30 mars 2009 15:01

Här går det inte alls att kampa! Jag tycker det är roligt och drar och grejar för fullt men Tindra blir alldeles till sig så fort matte och jag leker. Tindra vill att det ska vara lugnt och att alla ska hålla sig på plats (hon är ju vallhund). Hon har ingen som helst humor tyvärr - en riktig tråkhund;)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ia&Co

Ia&Co

9 april 2009 15:57

Vi saknar att läsa om Saccos bravader!!!
Önskar iallafall en riktigt Glad Påsk!!

http://www.kennelmoneytalks.se

 
camilla

camilla

9 april 2009 20:38

Vi tittar in och önskar er en GLAD PÅSK!!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

9 april 2009 21:33

Önskar er en riktigt GLAD PÅSK!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards